۰ نفر

نماینده مجلس: ۷ هزار نیروی امنیتی در وقایع اخیر مجروح شدند

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبر: 687782
نماینده مجلس: ۷ هزار نیروی امنیتی در وقایع اخیر مجروح شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نیروهای امنیتی اجازه استفاده از سلاح را نداشتند و به همین دلیل ۷ هزار نیروی امنیتی در وقایع اخیر مجروح شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، برنامه تهران ۲۰ یکشنبه با موضوع بررسی قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران با حضور زهره الهیان، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

الهیان در برابر این سوال که آیا شورای حقوق بشر سازمان ملل در موضع‌گیری‌های خود مستقل عمل می‌کند یا خیر، گفت: فکر می‌کنم خیلی از مردم جواب این سوال را بدانند، چون تاریخ اثبات کرده حقوق بشر ابزاری در دست اغراض سیاسی برخی کشورها است. این کشورها هستند که تعیین‌کننده موضع‌گیری‌های مجامع حقوق بشری هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این رابطه به سفر اخیری که به ژنو داشتم اشاره می‌کنم. در آنجا قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی به تصویب رسید. واقعیت امر این بود که این قطعنامه تحت فشار آمریکا ولی در ظاهر با حمایت آلمان ارائه شد، اما در روند مذاکره با نماینده آلمان در خصوص پیگیری این قطعنامه و مفاد پر از دروغی که علیه جمهوری اسلامی داشت، طرف آلمانی می‌گفت این یک تصمیم جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: همین نشان می‌داد که آلمان پیشانی کار است و کشورهای اروپایی با آمریکا به تصمیم رسیده بودند. این تلاش برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل بخشی از جنگ ترکیبی است که در یکی دو ماه اخیر شاهد آن بوده‌ایم. این جنگ حقوق بشری هم بخشی از آن طرح کلان بود.

ایران نباید معطل غرب بماند

الهیان در پاسخ به این سوال که آیا مجامع حقوق بشری در برابر اتفاقات تروریستی که در ایران رخ می‌داد واکنشی نشان داده‌اند، گفت: از زمانی که شوروی در منطقه فعال شد، آمریکا برای جلوگیری از توقف شوروی از گروه‌های تروریستی حمایت کرد و تروریسم دولتی آمریکا در منطقه فعال شد. در اطراف کشور ما از این گروه‌ها حمایت شد. آن زمان که ریگی روی آسمان دستگیر شد، سوار هواپیمایی بود که قرار بود با آن به قزاقستان برای ملاقات با نماینده آمریکا برود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی مانند منافقین در دهه ۶۰، ۱۲۰۰۰ ترور را انجام دادند. زن، کودک، غیر نظامی، کسبه محل و مسجدی‌ها را به شهادت رسانند. همین گروه تروریستی، الان از سوی غربی‌ها حمایت می‌شود. در همین اغتشاشات اخیر ده‌ها نفر از منافقین دستگیر شدند.

الهیان درباره اینکه جمهوری اسلامی برای تصویب نشدن قطع‌نامه ضد ایرانی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل چه اقداماتی انجام داده، گفت: در سفری که اخیراً به نیویورک داشتیم به بیان حرکت‌های گروه‌های تجزیه طلب به عنوان طرح کلان آمریکا به ارائه آمار و ارقام به کشورها پرداختیم. همچنین این مسائل را با گروه‌های بین‌المللی و کشورهای گوناگون مطرح کردیم. برخی از کشورها می‌گفتند که این توضیحاتی که می‌دهید برای ما هم آشنا است. چرا که آمریکا این سناریو را در کشور ما نیز مطرح کرده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: در این مباحث به کردستان عراق و نشست‌های گروه‌های تجزیه‌طلب و کشورهای غربی اشاره شد. مسئله تجهیز نیرو در کردستان عراق و پیشبرد هدف تجزیه ایران مطرح شد. در آنجا اعلام کردیم که نیروهای امنیتی اجازه استفاده از سلاح را نداشتند و به همین دلیل ۷۰۰۰ نیروی امنیتی در وقایع اخیر مجروح شدند.

وی ادامه داد: این آمار برای کشورها تعجب برانگیز بود. مجموعاً کشوری مثل انگلیس به واسطه رسانه‌های مانند اینترنشنال شبانه‌روز در حال ایجاد نفرت‌پراکنی، دروغ‌پراکنی و تحریک مردم به حرکت‌های خشونت‌ساز است. در این راستا هم شکایتی از این نارسانه‌ها که باعث تهدید جان و امنیت مردم شدند، صورت گرفت.

الهیان خاطرنشان کرد: حقوق بشر امروز به عنوان مؤلفه قدرت نرم آمریکا مطرح است. این کشور در چارچوب دیپلماسی آمریکا از حقوق بشر در غرب آسیا استفاده می‌کند. در پرونده حقوق بشری آمریکا، نماینده کنگره اعلام می‌کند ۱ میلیون زن در آمریکا در دام باندهای قاچاق انسان هستند. این آمریکا امروز مدعی حقوق بشر است و قطع‌نامه صادر می‌کند.