۰ نفر

گفت و گوی اقتصادآنلاین با عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

بودجه ۱۴۰۲ در بهار ۱۴۰۲ تصویب می ‎شود!

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۴
کد خبر: 684826
بودجه ۱۴۰۲ در بهار ۱۴۰۲ تصویب می ‎شود!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تجربه به احتمال زیاد ما بودجه را در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ بررسی و تصویب کنیم. در این مدت نیز به دولت مجوز می‌دهیم که از ارکان بودجه سال ۱۴۰۱ استفاده کند.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه ۱۴۰۲ بیان کرد: دولت بودجه را بعد از برنامه هفتم توسعه به مجلس می‎آورد. یعنی صحبت کردیم اول برنامه را تحویل بدهد و بعد دولت بودجه اسفند ماه را به مجلس بیاورد. 

وی در ادامه توضیح داد: براساس تجربه به احتمال زیاد ما سه ماه اول سال ۱۴۰۲ بودجه را بررسی و تصویب کنیم. در این مدت نیز به دولت مجوز می‌دهیم که از ارکان بودجه سال ۱۴۰۱ استفاده کند تا ما سه ماهه اول سال بتوانیم بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کنیم. 

کوچکی نژاد در ادامه در خصوص مسائل اقتصادی و حذف ارز ترجیحی و مسائل مربوط به کالابرگ گفت: مجلس قانون شفافی را تصویب کرد که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را بردارد و از آن سمت کالابرگ را تضمین کند. دولت قسمت اول کار را انجام داد ولی متاسفانه قسمت دوم را انجام نداد.

این نماینده در ادامه مطرح کرد: یعنی عملاً اقتصاد و سفره مردم را دچار مشکل کردند. درست است ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان به مردم داده می‎شود، ولی این برای معیشت مردم کافی نیست و سفره مردم را رنگین نمی‌کند.

کوپکی نژاد در پایان تصریح کرد: دولت قول داد که در عرض ۲ ماه کالابرگ ارائه دهد، اما متاسفانه ۹ ماه گذشته و هنوز کالابرگ یا کارت الکترونیکی به مردم ارائه نشده و به اعتقاد من این شرایط برای مردم مشکلی ایجاد کرده است. منابعی که به مردم داده می‌شود پاسخگوی تورم و افزایش قیمت‌ها نیست. ما معتقدیم که دولت باید به قانون مجلس بازگردد.