۰ نفر

میرسلیم:

مردم برای بیان اعتراض و انتقاد به مجلس بیایند که خانه خودشان است

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 676446
 مردم برای بیان اعتراض و انتقاد به مجلس بیایند که خانه خودشان است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این راهکار که مردم برای بیان اعتراضاتشان،‌ به نمایندگان مجلس مراجعه کنند، گفت: مردم عامی راهی جز مراجعه به نمایندگان خود ندارند؛ از نخبگان نیز برای حضور در مجالس تخصصی‌تر دعوت شده و از پیشنهادات خوب علمی آنها استفاده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی میرسلیم درباره اینکه مردم انتقادات و اعتراضات‌شان را چگونه مطرح کنند، ‌گفت: مردم به مجلس بیایند که خانه خودشان است.

وی درباره اینکه تکلیف مردم در شهرستان برای بیان انتقاداتشان چیست؟ گفت: به نمایندگان مجلس مراجعه کنند؛‌ مثلا این هفته، ‌هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه است. آن‌ها بار سفر بسته و به منطقه انتخابیه خود رفته‌اند. در این مدت باید نمایندگان در جلساتی با مردم،‌ مطالب و مشکلات آن ‌ها را جمع آوری کرده و در مجلس مطرح کنند.

میرسلیم درباره اینکه آیا نباید بستری برای بیان اعتراضات وجود داشته باشد، ‌گفت: بله؛ باید در تمام کشور وجود داشته باشد؛‌ اصلا خانه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان محل همین کارهاست، مردم جمع شده و مطالبشان را بیان می‌کنند.

وی درباره اینکه آیا به باور شما مردم فقط باید اعتراضاتشان را از طریق نماینده‌ها بیان کنند، گفت: نماینده برای همین انتخاب می‌شود.

میرسلیم درباره اینکه آیا نباید راه دیگری برای بیان اعتراضات وجود داشته باشد؟ گفت: چه چیزی بهتر از این؛ آیا راه بهتری سراغ دارید؟

نماینده تهران در مجلس درباره اینکه آیا نباید به فکر راهی برای باز شدن باب گفت‌وگو در کشور بود، گفت: مردم عامی راهی جز این ندارند که به نمایندگان خود مراجعه کنند؛ از نخبگان نیز برای حضور در مجالس تخصصی‌تر دعوت شده و از پیشنهادات خوب علمی آن ها استفاده می‌شود.

میرسلیم درباره اینکه استفاده از پیشنهادات علمی نخبگان به درستی انجام نمی‌شود، گفت: این درست نیست و چنین اتفاقی می‌افتد؛ ما در حالت عادی از نخبگان برای حضور در فراکسیون‌های تخصصی مجلس جهت تبادل نظر دعوت می‌کنیم منتها اکنون به دلیل رخ دادن حالت غیرعادی، همه فکر می‌کنند این چیزها عجیب و غریب است که این طور نیست.

وی درباره اینکه آیا از نخبگان دهه هشتادی هم استفاده می کنید؟ گفت: بله؛ ما از همه استفاده می‌کنیم چه از این بهتر؛ البته دفتر من در مجلس نیست و خارج از مجلس دفتر دارم. ما با نخبگان دانشگاهی و جوانان جلسه می‌گذاریم.

این نماینده مجلس در جمع بندی بیان کرد: مردم به صورت عامه اعتراضات را به نمایندگان بیان کنند تا نمایندگان به گوش مسئولان برسانند؛ ‌در نظام مردم سالاری راه همین است که کشور را خود مردم از طریق نمایندگان‌شان اداره کنند. اگر کسی مساله، ‌مشکل و یا پیشنهاد خوبی دارد می‌تواند آن را به دولت و وزاتخانه بدهد و مانعی هم وجود ندارد اما بهترین وسریعترین راه این است که این موارد به نماینده گفته شود چون دسترسی نماینده به دولت آسان‌تر است و می‌تواند با وزیر مربوطه مطرح کرده و موارد را پیگیری کند، آن‌ها هم موظف به پاسخ هستند. این کار برای مردم عادی سخت‌تر است ضمن اینکه تعداد آن‌ها نیز زیاد است.

میرسلیم ادامه داد: وظیفه نماینده این است که مطالبات، درخواست‌ها و مشکلات مردم را خلاصه و جمع بندی کرده و در اختیار مسئولان قرار دهد از طرف دیگر اگر محدودیت‌ها و مسائل و امکاناتی وجود دارد، را هم به مردم منتقل کند تا درجریان امور قرار گیرد؛ کشور را باید با این شیوه و با همکاری با همدیگر اداره کرد.

وی درباره اینکه تکلیف معترضان به خصوص کسب‌وکارهای خرد به محدودیت‌های اینترنت چیست؟ گفت: مردم به جای اینستاگرام وارد پیام رسان‌های داخلی شده و کارشان را انجام دهند، می‌توان از پیام‌رسان‌های داخلی مثل «بله»، «سروش» و «ایتا» استفاده کرد.

میرسلیم درباره تکلیف کسب‌وکارهای آن لاین با محدودیت‌های یک ماه گذشته چیست؟ گفت: وزارت ارتباطات قول داده با تقویت پهنای باند، از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کند. تاکید ما در دولت قبل هم بر این بود اما عمدا این کار را نکرده و خیانت کردند. از نظر فنی پیام رسان‌های داخلی همچون «بله» چیزی کمتر از نمونه خارجی ندارد منتها باید پهنای باند آن‌ها افزایش پیدا کند.

وی درباره اینکه باید برای جلب اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی چه کاری انجام داد، ‌گفت: آیا  بهتر است مردم به دشمن اعتماد کنند یا به خودی؟ بهتر است به خودی اعتماد کنند؛ چه طور به تلگرام و واتساپ اعتماد کردند که الان همه اطلاعات ما را جمع کردند و علیه خودمان استفاده می کنند؟