۰ نفر

رییس کمیسیون آموزش مجلس:

بیش از ۹۸ درصد دانشجویان آزاد شدند / اصلا دانش آموز بازداشتی نداریم

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۵
کد خبر: 672946
 بیش از ۹۸ درصد دانشجویان آزاد شدند / اصلا دانش آموز بازداشتی نداریم

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعاتم دانشجو و استادی بازداشت نیستند، گفت: اصلا دانش آموز بازداشتی نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا منادی درباره آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در جریان ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: بالای ۹۸ درصد دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند که در این باره پیگیری هایی از طریق قوه قضاییه و وزرات علوم و خیلی از دستگاه های دیگر انجام دادیم؛ همه تلاش بر این بود که حتی یک دانشجو از کلاس درس بازنماند و سر کلاس درس حاضر شود.

هر استادی حق حمایت از دانشجویان را دارد

وی درباره حمایت از اساتید در جریان ناآرامی ها گفت: هر استادی حق دارد که از دانشجویان حمایت کند، ما هم از دانشجویان حمایت می کنیم؛ دانشجو سرمایه بزرگ انسانی کشورمان است. وقتی دانشجو به دانشگاه های مهم راه پیدا می کند، سرمایه و حتی جز بیت المال ملت ایران است که باید از آن ها حفاظت کنیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال بیان کرد: البته از دانشجویان عزیز انتظار می رود که اولین دغدغه آن ها تحصیل باشد چون کشور و همه مسئولان منتظرند که دانشجویان، کشور را تحویل گرفته و اداره کنند؛ اداره آینده کشور ‌بر عهده دانشجویان است پس از تحصیل باز نماند.

روسای دانشگاه ها در تجمعات دانشجویی حضور پیدا کرده و با دانشجویان صحبت کنند

منادی ادامه‌ داد: دانشجویان حرف هایشان را آزادانه در داخل محیط دانشگاه بیان کنند، روسای دانشگاه ها هم مکلف هستند خودشان در تجمعات حضور یافته و با دانشجویان صحبت کنند کما اینکه در چندین دانشگاه روسای دانشگاه ها با دانشجو صحبت کردند که نمونه آن دانشگاه تبریز بود که خیلی اثرگذار بود، دانشجویان گوش کرده و عمده آن ها از تجمع منصرف شده و سر ‌کلاس هایشان حاضر شدند. در دانشگاه های دیگر هم باید این اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تولید انسان است ‌و سرنوشت کشور در دانشگاه رقم می خورد؛ امیدواریم از این به بعد هم استاد و هم دانشجو جایگاه خود را بداند که چه جایگاه بلندی دارد. جامعه و حاکمیت هم به دانشگاه و دانشجو جایگاه و ارزش خاص و ویژه ای بدهد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه آیا اساتیدی بازداشت شده اند؟ گفت: تا آن جایی که می دانم  استاد و دانشجویی در بازداشت نیستند، اگر بازداشتی باشند به ما اطلاع دهند که کمک کنیم.

اصلا دانش آموز بازداشتی نداریم

منادی درباره اینکه آیا دانش آموز و یا معلمی در ناآرامی ها بازداشت شده است، گفت: اصلا دانش آموز بازداشتی نداریم. درباره اینکه معلمی بازداشت شده باشد هم خبر ندارم چون چنین چیزی نیست، اگر بازداشتی باشد به ما مراجعه می کنند.

وی درباره اینکه فیلمی منتشر شده که به دلیل اعتراض دانش آموزان نیروهایی وارد مدرسه ای شدند، گفت: دروغ است و چنین چیزی وجود ندارد.

«خانه گفت‌گوی ملی» فعال شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره لزوم ایجاد فضایی در دانشگاه‌ها برای بیان اعتراضات گفت: این فقط برای دانشجویان نیست چه اینکه پیش از این «خانه گفت‌گوی ملی» تصویب شده بود اما فعال نبود و باید فعال شود. درمان خیلی دردهای جامعه در حوزه‌های مختلف به خصوص فرهنگی را «گفت‌وگو» می‌دانیم البته باید مشکلات معیشتی مردم هم رفع شود و دولت جلوی گرانی‌ها را بگیرد.

وی با بیان اینکه باید قیمت کالاهای اساسی همچون گوشت و مرغ و برنج به قبل برگردد، گفت: انتظار مردم رفع مشکلات معیشتی است که دولت هم با درآمدهایش می‌تواند این کار را انجام دهد. از جمله آن افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان است که دو فوریت این لایحه امروز در مجلس تصویب شد.