۰ نفر

عمویی: ایران با همه طرف های عراقی ارتباط دارد اما در تحولات این کشور دخالت نمی کند

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 664281
عمویی: ایران با همه طرف های عراقی ارتباط دارد اما در تحولات این کشور دخالت نمی کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تحولات اخیر عراق و تاکید بر دوری از خشونت و در پیش گرفتن گفتگوی همه طرف های عراقی، گفت: انتظار داریم هر چه سریعتر و با شکل‌گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور بازگردد، امنیت درعراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، ابوالفضل عمویی درخصوص تحولات اخیر کشور عراق گفت: تحولاتی که در عراق می گذرد، برای ما به دو جهت مهم و حساس است، نخست به لحاظ مکان که عراق کشور مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است و ما این کشور را به عنوان کشور همسایه و هم کیش خود می دانیم و امنیت عراق بر امنیت کل منطقه تاثیر دارد، لذا از این جهت صلح و ثبات در عراق یکی از خواسته های ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: موضوع دوم ایام خاص اربعین است، بسیاری از زائران ایرانی و شیفتگان اهل بیت (ع) از کشورهای شرقی عراق، از مسیر ایران به عتبات سفر می کنند، لذا در این بازه ناامن شدن این کشور و بسته شدن مرزها نگرانی ویژه ای ایجاد کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار داریم هر چه سریع‌تر و با شکل گیری یک روند قانونی در عراق، صلح و ثبات به این کشور بازگردد، امنیت درعراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می کند.

عموئی گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف های عراقی ارتباط دارد، اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد، بلکه ما تاکید داریم همه گروه های عراقی با تمسک بر روال قانونی مسیر دوری از خشونت و گفتگو را در پیش گیرند و این به نفع مردم عراق و خواسته مردم ایران است.