۰ نفر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

مساله حجاب باید از حوزه تقابلی و لجاجت دور شود

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 661100
مساله حجاب باید از حوزه تقابلی و لجاجت دور شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت شئونات دینی باید در حوزه مردمی تعریف شود. مردم باید بپذیرند این مطلب هست و حوزه فرهنگی جایی است که باید این مطالب را تبیین کنیم تا از حوزه تقابلی و لجاجت دور شود. در این مسائل باید چندین دستگاه و مجموعه در کشور مسئول باشند.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی‌راد؛ کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد مسائل پیرامون حجاب عنوان کرد: این روزها در حوزه حجاب و عفاف  صحبت‌های زیادی می‌شود. مردم ایران از لحاظ مذهبی و سنتی پایبند به حجاب، عفاف و رعایت مسائل دینی هستند و به خوبی به شئونات دینی عمل می‌کنند. با این حال ممکن است درصد کمی از جامعه با کلیت جامعه همراهی نداشته باشند، ولی این هم بدان معنا نیست که مردم اعتقادی به حجاب و عفاف و رعایت شئونات ملی، دینی و مذهبی ندارند. 

وی افزود: شئونات دینی باید در حوزه مردمی تعریف شود. مردم باید این مساله را بپذیرند و حوزه فرهنگی جایی است که باید این مطالب را تبیین کنیم تا از حوزه تقابلی و لجاجت دور شود. در این مسائل باید چندین دستگاه و مجموعه در کشور مسئول باشند. 

حسینی با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی مسئول این کار نیست، توضیح داد: بخشی از کار متوجه نیروی انتظامی است و نباید برخورد یک فرد و یا یک موضوع را به کلیت نیروی انتظامی تعمیم بدهیم. بحث گشت ارشاد هم به هر حال از تکالیف نیروی انتظامی است که به آن عمل می‌کند. حال اگر در یک مورد خطایی صورت می‌گیرد نباید این موضوع را به همه تعمیم بدهیم. 

وی در رابطه با برخی برخوردهای نامناسب در این باره تصریح کرد: قطعاً مساله پیش آمده مورد رضایت فرماندهان و مسئولین انتظامی نیست و همچنین مورد پذیرش نمایندگان مجلس و دولت هم نخواهد بود. بنابراین جایی که خطا صورت می‌گیرد باید با خطاکار برخورد شود همانطور که وقتی کار خوبی انجام می‌شود باید مورد تقدیر قرار گیرد. نباید اصل مساله را زیر سوال برد چرا که به هر حال در هر جامعه قوانین و شرایطی وجود دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: همه باید به قانون تمکین کنند و مطیع قانون باشند. اگر گروه‌ها و سازمان‌های مختلف به وظایف خود عمل نکنند باید با آنها مقابله کرد. بحث عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی مربوط به یک سازمان و دستگاه اجرایی نیست بنابراین وظیفه همه ما این است که به مسائل مربوط به فرهنگ جامعه ایرانی حساس باشیم. هر کاری که به مردم سپرده شود به خوبی انجام می‌شود و هم نتایج خوبی خواهد شد. 

نماینده مردم خوزستان در خصوص شرایط آب و هوا این استان گفت: خوزستان به دلایل مختلف از آهنگ توسعه کشور عقب مانده است. این دلایل باعث شده که خوزستان به جایی که باید می‌رسید، نرسیده است. ما قطعاً خواهان سهم بیشتری از سایر استان‌ها نیستیم، ولی در خوزستان توسعه و پیشرفت و در واقع سازندگی که بعد از جنگ باید صورت می‌گرفت، اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در حوزه زیرساخت‌ها مشکل جدی داریم. مطالبه مردم از دولت این است که در بحث زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب، شبکه فاضلاب، راه، معیشت مردم و بحث اشتغال که مشکل جدی استان است، فکری کند. همه می‌دانند خوزستان ظرفیت این کار را دارد. خوزستان برای کل کشور منبع اقتصادی با تولید نفت، برق، محصولات کشاورزی و به ویژه بحث تولید ناخالص ملی است. اما همه اینها باعث نشده است که دولت‌ها توجه جدی داشته باشند. مطالبه مردم مشخصاً این است حق آبه، عوارض آلایندگی و شهرداری‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مختلف به خوزستان داده شود. اگر این موارد در اختیار خوزستان قرار گیرد، مشکلات حل می‌شود.

حسینی در پایان در خصوص سوءمدیریت‌ها گفت: متاسفانه در بحث سپردن مدیریت‌ها به مسئولینی که در خوزستان هستند، دولت خوب عمل نکرده است. در حال حاضر ما با مشکل سوءتدبیر و مدیریت در خوزستان مواجه هستیم. قطعاً اگر همه امکانات فراهم باشد و مدیریت خوبی حاکم بر این امکانات نباشد بار خوزستان به مقصد نخواهد رسید.