۰ نفر

جزییات هشتمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر

۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 616227
جزییات هشتمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر

نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست عبدالرضا مصری با دستور کار بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 14 و 15 دقیقه و با حضور دو سوم از نمایندگان حاضر در صحن آغاز شد.

بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور در دستور کار صحن علنی امروز قرار دارد.

متقاضیان اسناد تک برگ در روستاها از پرداخت هزینه برگ سند معاف شدند

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه 9 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد علیرضا سلیمی مبنی بر الحاق یک بند به تبصره 10 ماده واحده این لایحه درباره هزینه سند تک برگ موافقت کردند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم در توضیح این بند الحاقی گفت: اگر چه ما قانون کاداستر را در مجلس تصویب کردیم و قرار بود این مشکل در تمامی کشور حل شود، اما در روستاها برای ارائه سند تک برگی با مشکلاتی جدی روبرو شده ایم. لذا پیشنهاد می کنم در سال 1401 این مشکل را در روستاها حل کنیم، اکنون نمایندگان به دلیل اختلافاتی که حوزه املاکشان دارند، با مراجعات فراوانی روبرو هستند، بنابراین بهتر است مشوقی گذاشته شود تا علاوه بر کاهش پرونده های رجوعی به محاکم، هر کسی تکلیف خود را در روستاها بداند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل آنکه اسناد دفترچه تک برگ نهایی نشده، اکنون با مشکلات جدی روبرو هستیم.

متن زیر به تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور الحاق شد؛

- به منظور تسهیل اجرای ماده 11 قانون جامع حدنگار (کاداستر) کلیه متقاضیان تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ در روستاها، صرفاً از پرداخت هزینه برگ سند معاف می باشند.

ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر)نیز می گوید:

ماده ۱۱. سازمان مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند. برای این منظور کلیه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود؛ سند خود را به سازمان ارائه کنند.

پایان شانزدهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ /نشست بعدی ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 16 و 56 دقیقه به صدا درآورد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نشست بعدی مجلس صبح روز (چهارشنبه، 11 اسفندماه) ساعت 7:45 با موضوع ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 برگزار می‌شود.