۰ نفر

جزییات ششمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 615459
جزییات ششمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه عصر

نشست علنی عصر امروز مجلس به ریاست علی نیکزاد با دستور کار بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، نشست علنی عصر امروز قوه مقننه (شنبه، 7 اسفندماه) به ریاست علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 14 و 4 دقیقه و با حضور دو سوم از نمایندگان حاضر در صحن آغاز شد.

بررسی لایحه بودجه 1401 کل کشور در دستور کار صحن علنی امروز قرار دارد.

مدارس خیرساز از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 از سوی عبدالعلی رحیمی مظفری با 138 رأی موافق، 75 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی مذکور؛ تمامی مدارسی که توسط خیرین یا با مشارکت ایشان ساخته می شوند از پرداخت حق انشعاب، توسعه شبکه، حق وصل کنتور آب، گاز و فاضلاب و حق انشعاب، افزایش آمپراژ و حق وصل کنتور برق معاف هستند.

مصوبه مجلس برای حمایت از تولیدکنندگان؛ در صورت ارتقای تجهیزات

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد رحیمی مظفری مبنی بر الحاق یک بند به تبصره 6 ماده واحده این لایحه با 142 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

عبدالعلی رحیمی مظفری درخصوص الحاق این بند به تبصره 6 گفت: این بند دقیقاً تنفیذ بند (ل) تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 است که شما با رأی 80 درصدی با آن موافقت کردید. در این بند آمده است؛ اگر مصرف یک چاه کشاورزی از 50 به 100 رسید این مابه التفاوت مصرف 50 تا 100 هزینه اش اخذ شود و آن ترانس و تجهیزاتی که کشاورز و تولیدکننده خودش خریده باشد، با وجود خرید ترانس جدید، آن ترانس قبل برای خود آن کشاورز و تولیدکننده است و تحت مالکیت دولت نیست.

براساس این بند الحاقی به تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

- در صورت افزایش مصرف برق مصرف کنندگان، وزارت نیرو صرفاً هزینه برقراری انشعاب مازاد مصرف را می تواند از مصرف کننده دریافت کند و در صورت تغییر یا ارتقای تجهیزات اعم از ترانس و... اگر تجهیزات قبلی با هزینه مصرف کننده تامین گردیده، تجهیزات قبلی متعلق به مصرف کننده می باشد.

پایان دهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ /نشست بعدی شامگاه ۷ اسفندماه

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی امروز (شنبه، 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 18 و 03 دقیقه به صدا درآورد.

نایب رییس مجلس گفت: نشست بعدی ساعت 19 امشب با دستور کار بررسی لایحه بودجه 1401 برگزار خواهد شد.