۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حقوق سربازان افزایش می‌یابد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبر: 614221
حقوق سربازان افزایش می‌یابد

یک نماینده مجلس گفت: افزایش حقوق سربازان در سال آینده سر جای خود قرار دارد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ حدود یک ماه پیش بود که مساله افزایش حقوق سربازان مطرح شد؛ در آن زمان، میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، از ۳برابر شدن حقوق سربازان برای سال آتی خبر داده بود. میرتاج‌الدینی در خبری اعلام کرد حداقل حقوق سربازان در سال آتی به ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید. ‌حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۵ میلیون تومان خواهد شد. ‌به طور میانگین، حقوق سربازان نسبت به امسال ۳ برابر می‌شود تا بخشی از آلام این عزیزان التیام یابد.

پس از آن نیز سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس در خبری دیگر گفت: حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی حداقل ۶۰ درصد، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل ۷۵ درصد و حقوق سربازان متاهل ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شود که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل تهیه می‌شود.

دهنوی، نماینده دیگری بود که به مساله افزایش حقوق سربازان واکنش نشان داد؛ او نیز حداقل حقوق سربازان در سال ۱۴۰۱ را سه میلیون و ۳۵۰هزار تومان اعلام کرد و گفت هیچ سربازی کمتر از این رقم دریافت نخواهد کرد.

اما در اینجا مساله‌ای مطرح بود و آن اینکه افزایش حقوق سربازان قرار بود با منابعی که از خرید سربازی آزاد می‌شود، انجام گیرد. اما خرید سربازی منتفی شد و بنابراین دیگر منبعی هم که برای افزایش حقوق سربازان اعلام شده بود، وجود خارجی نداشت. حسن محمدیاری، عضو کمیسیون تلفیق نیز در این باره گفته بود: از آنجا که قرار بوده تا منابع اینکار از محل فروش سربازی تامین شود و حالا انجام اینکار متوقف شده باید منابع جدیدی برای افزایش حقوق پیدا شود.

حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق نیز هفته گذشته به افزایش حقوق سربازان واکنش نشان داد. به گفته حاجی بابایی، حقوق سربازان نسبت به سال گذشته افزایش می یابد، اما در منابع بودجه برای تأمین حقوق سربازان ابهام هایی میان نظرهای این کمیسیون، کارشناسان و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد.

بنابراین اینکه حقوق سربازان افزایش دارد یا خیر محل ابهام بود؛ اقتصاد آنلاین پس از یک ماه در این باره به مصاحبه با میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس پرداخت که او با تایید اینکه افزایش حقوق سربازان سر جای خود است، گفت: برای افزایش حقوق، منابعی در نظر گرفته شده و سال آینده حقوق سربازان به میزان یاد دشده افزایش خواهد یافت.