۰ نفر

معاون پارلمانی رییس جمهور پاسخ داد؛

دولت چند روز وقت دارد تا سرپرست وزارت آموزش و پرورش را معرفی کند؟

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۳۳
کد خبر: 556538
دولت چند روز وقت دارد تا سرپرست وزارت آموزش و پرورش را معرفی کند؟

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: فردا هیات دولت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام و شهداء تجدید میثاق خواهد کرد و پس از آن اولین جلسه هیات دولت با حضور وزرا جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما،  سید محمد حسینی با حضور در استودیو خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه سیزدهم افزود: مجلس، هفته بسیار پرکاری را داشت و در مجموع، وزراء به غیر از دوسه مورد توانستند نظر نمایندگان ملت را جلب کنند.
وی ادامه داد: ارائه پاسخ وزرا پیشنهادی به سوال نمایندگان مجلس به ویژه سخنان پایانی رییس جمهور، برای مجلس مؤثر بود و نمایندگان هم با رأی بسیار بالا به وزرا پیشنهادی رای اعتماد دادند.
 حسینی با اشاره به اینکه میزان آرای مثبت نمایندگان در مقایسه با دوره‌های قبل بیشتر بود، اضافه کرد: اینگونه نبود که مجلس بدون بررسی، موافقت کند و با دقت، همه مسائل از جمله برنامه‌های وزیران پیشنهادی را بررسی کردند.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: فقط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که از ابتدا تا حدودی مشخص بود امکان رأی آوری او کمتر است، رأی نیاورد.

 حسینی افزود: رییس جمهور در فکر فرد جایگزین است و به دلیل اهمیت وزارت آموزش و پرورش، شاید حتی امشب یا فردا سرپرست جدید اعلام شود و پس از آن وزیر پیشنهادی بعدی برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود.
وی اضافه کرد: برای هر وزارتخانه، چند نفر بررسی شد به همین علت می‌توان از گزینه‌های دیگر استفاده کرد.
 حسینی با اشاره به اینکه کشور در زمینه سلامت و اقتصاد، مشکلاتی دارد، تأکید کرد: با جدیت و سرعت، کار‌ها پیش خواهد رفت.
معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: به نظر می‌رسد کابینه دولت، ترکیب خوبی دارد، زیرا هم جوانان فعال و صاحب اندیشه و هم افراد با تجربه و کارآمد در آن حضور دارند.
 حسینی اضافه کرد: امیدواریم برنامه تحول و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، اجرایی و عملیاتی شود.