۰ نفر

در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار مطرح شد؛

برنامه عبدالملکی برای وزارت کار فقط تئوری پردازی است / موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت عبدالملکی

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبر: 555621
برنامه عبدالملکی برای وزارت کار فقط تئوری پردازی است /  موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت عبدالملکی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بررسی صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت 6 وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

«عبدالملکی» پختگی لازم را ندارد

حجت‌الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بنده از اظهارات وزیر پیشنهادی قانع نشده‌ام؛ عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت کار که مخلوطی از چند سازمان و وزارتخانه است، ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت کار جای تئوری‌پردازی نیست، افزود: رییس‌جمهور در صحبت‌های خود گفت برخی وزرای پیشنهادی را نمی‌شناسم و از فیلتر یک کارگروه عبور کرده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: برخی وزرای پیشنهادی قرار بود شب قبل، تصدی یک وزارتخانه را داشته باشند اما صبح به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه دیگری معرفی شدند.

روح‌الامینی با بیان اینکه کار در کمیته امداد با وزارت تعاون متفاوت است، گفت: انتخاب وزرا بر عهده رییس‌جمهور نیست بلکه رییس‌جمهور، وزرا را پیشنهاد می‌دهد و مجلس انتخاب می‌کند.

وی تأکید کرد: وزیر یا رییس‌جمهور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشند؛ نه معاون اول رییس‌جمهور. عبدالملکی پختگی کامل برای تصدی این وزارتخانه را ندارد. در کمیسیون بهداشت از وی در مورد وضعیت واکسن و دارو، در یک سال و نیم گذشته و یک سال و نیم آینده سوال کردم، نتوانست پاسخ دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی از سر دلسوزی است.

«عبدالملکی» نگاه مثبتی به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور دارد

«حجت‌الله عبدالملکی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت کار از بزرگترین و مهمترین و پیچیده ترین وزارتخانه دولت است و چالش های بسیار بزرگی دارد و عبدالملکی برای حل این چالش‌ها برنامه کافی را دارد.

علیزاده گفت: عبدالملکی به عنوان یکی از جوان ترین وزرای دولت، در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت های داخلی در حل مشکلات کشور بویژه حوزه اشتغال دارد.

موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت «حجت الله عبدالملکی»

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: عبدالملکی برنامه‌های خود را در این کمیسیون ارائه داد که شامل تقویت سرمایه انسانی با استفاده از مدیران جوان و انقلابی، فساد ستیزی و برکناری مدیران فاقد صلاحیت و تخصص، تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان استان‌ها در راستای حل و فصل مشکلات آنان و ایجاد ساز و کار منسجم برای ارزیابی عملکرد مسئولان وزارتخانه است.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌های کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطبق با اسناد بالادستی است و این کمیسیون برنامه‌های وی را برای تصدی این وزارتخانه مثبت ارزیابی کرد. در ادامه جلسه زهرا شیخی نیز گزارش کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

وی گفت: عبدالملکی دانش آموخته اقتصاد است و سمت‌های مدیریتی در کمیته امداد داشته و از این طریق به خوبی با این وزارتخانه ارتباط برقرار کرده و با اختیارات و وظایف تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشناست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله اولویت‌های اصلی عبدالملکی ایجاد دورانی پرنشاط و مملو از سلامت برای بازنشستگان، بهبود سطح خدمت رسانی به مددجویان و اهتمام به اجرای مصوبات و قوانین مجلس است.

شیخی اظهار داشت: ما صلاحیت و برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کردیم و وی با اکثریت آرا در این کمیسیون به عنوان فردی شایسته برای تصدی این وزارتخانه شناخته شد.

در ادامه جلسه، رضا حاجی پور نیز گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

وی اظهار داشت: مهارت آموزی و توجه به کارآموزی در سازمان فنی و حرفه‌ای، توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و سر و سامان دادن به بنگاه‌های اقتصادی و شستا از جمله برنامه‌های ارائه شده از سوی عبدالملکی است و ما این برنامه‌های ارائه شده را واقع گرا و دارای انسجام دیدیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: بررسی برنامه‌های پیشنهادی عبدالملکی نشان می‌دهد که وی از تسلط کافی برخوردار است و دارای سوابق علمی خوبی است و اکثریت اعضای این کمیسیون با وی برای تصدی وزارت مذکور موافقت کردند.

برنامه «عبدالملکی» برای وزارت کار فقط تئوری پردازی است

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اگر وزیری مخالف نداشته باشد، چگونه می‌تواند برنامه‌هایش را به مردم و مجلس عرضه کند. دولت باید بگوید «زنده باد مخالف ما». جلسه رأی اعتماد فرصتی برای بررسی برنامه‌های وزرا است.

وی با بیان اینکه وزارت کار سرقفلی وزارتخانه‌ها است، افزود: متأسفانه امروز وزارت کار حیاط خلوت بسیاری از مدیران بازنشسته است. این وزارتخانه گردش مالی بالایی دارد. مردم توقع دارند فردی فسادستیز و آشنا به امور در این وزارتخانه منصوب شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تصریح کرد: این کابینه با این مدل معرفی مورد پسند مجلس نیست. وزرا جابه‌جا گذاشته شده‌اند. ما جوانان انقلابی را قبول داریم اما الان فرصتی نداریم که آزمون و خطا کنیم. شش ماه طول می‌کشد تا حجت الله عبدالملکی بتواند این وزارتخانه عریض و طویل را بشناسد.

چنارانی با بیان اینکه دغدغه حامیان و طرفداران رییس جمهور معرفی مدیران متخصص و انقلابی است، گفت: وزیر پیشنهادی رفاه برنامه ۷۷ صفحه‌ای به مجلس ارائه داده که بسیار کلی است. فقط در قسمت بهزیستی که تخصص وزیر پیشنهادی است برنامه‌های عملیاتی ارائه شده است.

وی خطاب به عبدالملکی، گفت: برنامه شما برای اشتغال چیست. در زمینه ساماندهی شرکت‌های دولتی چه برنامه‌ای دارید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وزارتخانه بزرگ است که در هم ادغام شده‌اند. امروز ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه شستا وجود دارد اما آقای عبدالملکی برای ساماندهی این شرکت‌ها برنامه ندارد و تنها تئوری‌پردازی کرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، متناسب سازی حقوق بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های نمایندگان خواند و گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه‌ای را تحویل می‌گیرد که در واقع یک اقیانوس است. ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار این وزارتخانه است.

«عبدالملکی» نگاه مثبتی به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور دارد

 بهزاد علیزاده  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: حجت الله عبدالملکی دو عنصر تجربه و جوانی را در کنار هم دارد و فردی متخصص، متعهد و فسادستیز است.

وی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بزرگترین، مهمترین و پیچیده ترین وزارتخانه های دولت است و قطعاً دارای چالش های زیادی است که حل آن نیاز به یک برنامه اساسی دارد.

نماینده مردم دهلران در مجلس تصریح کرد: در صورتی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خوبی اداره شود، می تواند منجر به رفع مشکل اشتغال شود. این وزارتخانه دارای سازمان ها و هلدینگ های بسیار زیادی است که بخش مهمی از اشتغال کشور را هم شامل می‌شود. فردی باید عهده دار این وزارتخانه شود که برنامه محور، سخت کوش و پاک دست باشد که عبدالملکی به عنوان یکی از جوان‌ترین وزرای دولت، در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور بویژه حوزه اشتغال دارد.

علیزاده تأکید کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای سوابق و تجربیات بسیار خوبی است و فردی اهل تعامل است به گونه ای که در هر جایی که کار کرده، باعث پویایی آن مجموعه شده است.

وی با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: عبدالملکی برنامه هایی برای بهبود فضای کسب و کار، حمایت از بنگاه های اقتصادی، توسعه ظرفیت های اشتغال در فضای مجازی، تخصص گرایی و شایسته سالاری، شفافیت کامل و گزارش دهی درباره عملکرد شرکت ها، هلدینگ ها و سازمان های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.

نماینده مردم دهلران در مجلس تأکید کرد: انتظار ما از عبدالملکی آن است که در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس در انتصابات این وزارتخانه و شرکت های وابسته به آن دقت کافی داشته باشد تا این هلدینگ ها و شرکت ها، حیاط خلوت برخی افراد نشود و وی حتماً باید بر فعالیت های اقتصادی این صندوق ها نظارت کامل داشته باشد.

«عبدالملکی» می‌تواند به وضعیت نابسامان صندوق بازنشستگی سامان دهد

علی اکبر بسطامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما باید بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه باشد که مخاطب اصلی این برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی بیان کرد: ما سه معضل اساسی مبنی بر بیکاری، وضعیت اسفبار اقشار آسیب پذیر و نابسامانی در صندوق‌های بازنشستگی را داریم که عبدالملکی به خوبی می‌تواند این مشکلات را حل و فصل کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابقه بسیار خوبی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد و تسهیلات و تجربیات وی هم بسیار ارزنده است.

بسطامی تاکید کرد: عبدالملکی ید طولایی در کارهای اجتماعی و خدمت گزاری به محرومان دارد و شب و روز در کنار مردم و محرومان بوده است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرورش یافته مکتب امام (ره) است، گفت: حجت الله عبدالمکی به وظایف وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاملاً اشراف دارد و دارای تجربیات گرانسنگی در عرصه‌های مختلف است.

معرفی «عبدالملکی» برای وزارت کار، ظلم به دولت و مجلس است

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مخالفت با عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: پیش از این افرادی در حد و اندازه رییس جمهور مدیریت این وزارتخانه را بر عهده داشتند، مدیران این وزارتخانه افرادی باتجربه بودند، انتظار داشتیم شخصیتی د ر حد و اندازه «مخبر» برای این وزارتخانه معرفی می‌شد.

وی تاکید کرد: وزیر کار باید مقبول کارگران،  بازنشستگان، مددجویان بهزیستی، جامعه بزرگ تعاونی ها و در واقع مقبول ۷۰ درصد جمعیت کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: پیش از این روسای سازمان تامین اجتماعی و شستا نیز در حد و اندازه وزیر بودند، وزیر پیشنهادی باید بر صنعت، پزشکی، بیمه ها، روابط کارگری، صندوق‌های  بازنشستگان احاطه کامل داشته باشد تا بتواند بحران های صندوق‌های  بازنشستگان و مسائل کارگری را حل کند.

موسوی لارگانی، عبدالملکی را فردی جوان، هوشمند، مسلط به اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: رییس جمهور در روز معرفی وزرا علت انتخاب عبدالملکی را سابقه وی د ر کمیته امداد و اجرای طرح های اشتغالزا اعلام کرد،  اما باید بدانیم اشتغال فقط یک موضوع از صدها موضوع این وزارتخانه است و امری فراوزارتخانه ای می باشد. اداره این وزارتخانه نیازمند علم و تجربه است. این وزارتخانه در هر استان ۱۱ مدیرکل معرفی می کند از این رو باید سطح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه وزرای کابینه بالاتر باشد.

وی تصریح کرد: حضور عبدالملکی در این وزارتخانه را ظلم به این جوان نخبه و آینده دار و ظلم به هیئت دولت و مجلس انقلابی می دانم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این وزارتخانه پرخطر است، سقوط هواپیمای آسمان، سانحه معدن گلستان و کشتی سانچی سه رویداد تاسف آور و فاجعه بار بود که این وزارتخانه را با بحران های جدی مواجه کرد.

موسوی لارگانی ادامه داد: عبدالملکی آینده دار است، اجازه دهید تجربه لازم را کسب کند، مجلس باید توانمندی های وزرای پیشنهادی را بررسی کند و سپس رای اعتماد دهد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه در مورد رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، افزود: او درست گفت،  اگر دولت خوب کار نکند کسی به دولت فحش نمی دهد، بلکه یقه مجلس را می گیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عبدالملکی در کمیسیون اعلام کرده است که اگر به بنده رای اعتماد ندهید باز هم دولت من را معرفی خواهد کرد، بهتر از من در کشور وجود ندارد.

«عبدالملکی» تیم با تجربه‌ای برای اداره وزارت کار ندارد

صغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مخالفت با عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: وزارت کار، وزارتخانه ای بزرگ محسوب می‌شود و اداره آن نیازمند تیمی قوی، فنی و کارکشته است که توانایی اتخاذ تصمیمات قاطع را داشته باشد.

وی افزود: اداره وزارت کار نیاز به یک تیم کارکشته و با تجربه دارد که وزیر پیشنهادی کار از چنین تیمی برخوارد نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: بحران صندوق های بازنشستگی اگر با ارائه طرح های قوی حل نشود، عواقب سختی گریبان کشور را خواهد گرفت.

سلیمی خطاب به عبدالملکی، گفت: آیا شما سابقه ای در اداره صندوق ها دارید؟، آیا می دانید حقوق حداقلی بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی دهد؟

وی تصریح کرد: مشکل اصلی این وزارتخانه انتصابات سیاسی افراد فاقد صلاحیت در هیئت مدیره صندوق ها و شرکت ها است. آیا قدرت کافی برای اصلاحات اساسی در این وزارتخانه دارید؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس خطاب به عبدالملکی، افزود: آیا قول می دهید شرکت‌ها، حیاط خلوتی برای همفکران شما نشوند. آیا به برنامه‌های خود اعتقاد دارید؟

سلیمی گفت: مددجویان بهزیستی نیاز به کمک بیشتری دارند. با بی عدالتی در بخش درمان چه خواهید کرد؟

«عبدالملکی» می‌تواند به خوبی وزارت کار را مدیریت کند

حمد موحد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: اگر کابینه پیشنهادی رییسی را با کابینه پیشنهادی دولت های سابق مورد مقایسه قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که وزرای پیشنهادی این دولت بسیار قوی و نخبه هستند.

وی تأکید کرد: وزرای پیشنهادی رییسی با هیچ یک از دولت های قبلی قابل مقایسه نیستند و رییس جمهور افراد توانمند و نخبه ای را برای تصدی وزارتخانه های مختلف کشور در نظر گرفته است.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاهی اجتماعی هم جزو نخبگان اقتصادی است و قطعا می تواند این وزارتخانه را به خوبی مدیریت کند و از پسِ مشکلات آن برآید.

موحد گفت: در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس هم برنامه وزرای پیشنهادی دولت کاملا مورد ارزیابی قرار گرفت و این وزرای پیشنهادی بسیار قوی تر از وزرای پیشنهادی دولت های دیگر هستند و می توان گفت که با این شرایط، دولت رییسی یکی از قوی ترین دولت های نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

«عبدالملکی» فساد ستیز است

مهدی روشنفکر در جلسه علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) و در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،گفت: اولین ویژگی عبدالملکی آن است که باور و اعتقاد عمیق به جمله «ما می‌توانیم» دارد.

وی ادامه داد: عبدالملکی در کمیته امداد اقدامات قابل توجهی انجام داد و در بدترین شرایط تورم، تحریم و شیوع منحوس ویروس کرونا توانست به برنامه‌هایی که طبق قانون، کمیته امداد مکلف به انجام آن است، عمل کند.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس تصریح کرد: مطابق با برنامه ششم توسعه، کمیته امداد ملزم بود که در طول اجرای این برنامه سالانه اشتغال ایجاد کند که کمیته امداد با اقدامات درخور عبدالملکی از سال ۹۶ تا ۹۹ اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد و وی توانست ۲.۵ برابر بیشتر از آن چیزی که کمیته امداد به آن مکلف شده بود، اشتغال ایجاد کند.

روشنفکر متذکر شد: عبدالملکی نشان داده که فردی کاربلد است و می‌تواند از عهده امور برآید. وی جزو نخبگان حوزه اقتصاد است و نشان داده که توان و تخصص کافی را دارد.

وی تأکید کرد: نگاه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیریت سیستمی است و وی به خرد جمعی اعتقاد دارد، اهل مشورت است و خود رأی نیست.

نماینده مردم بویراحمد در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روحیه مبارزه با فساد دارد و فرد محافظه‌کاری نیست. متأسفانه برخی از نمایندگان مخالف جوانگرایی هستند و فقط بر ضرورت سابقه وزرای پیشنهادی تأکید می‌کنند درحالی‌که ما بسیاری از مدیران را در نظام داشته و داریم که علی‌رغم سابقه زیاد برای سازمان و وزارتخانه خود افراد مضری هستند و قطعاً سابقه به تنهایی کافی نیست، البته عبدالملکی سابقه کافی را هم دارد.

روشنفکر گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تقویت بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی، بیمه حوادث و بیمه از کار افتادگان است و برنامه‌هایی دارد تا رانندگان هم تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

اشتغال یکی از اصلی‌ ترین محورهای برنامه‌ های بنده است

در ادامه عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت

حجت‌الله عبدالملکی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و ضمن تشریح برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بنده از آقای رئیس جمهور جهت اعتماد به بنده برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر می‌کنم. از نمایندگان نیز جهت جلسات متعددی که برای تبیین برنامه‌های بنده و تبادل نظر فراهم کردند سپاسگزارم. از حمایت کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از خود نیز سپاسگزارم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده دکترای علوم اقتصاد را از دانشگاه اصفهان داشته و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با رتبه دانشیاری هستم. بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت اجرایی و مدیریتی در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی، استانداری کردستان و کمیته امام خمینی (ره) داشتم و بر بیش از ۱۰ مجموعه اقتصادی که ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد مدیریت داشتم قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بین سابقه طولانی و تجربه موفق تفاوت قائل هستند. همانطوری که در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان با کسب موفقیت فرمانده لشگر می‌شد اما برخی از افراد در جایگاه‌های بالا چندین سال بدون موفقیت فعالیت داشتند و لذا سابقه طولانی صرفا بیانگر موفقیت نخواهد بود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه بزرگی است که بیشترین سطح تماس را با اقشار مختلف جامعه نظیر کارگران، بازنشستگان، عشایر و روستایی‌ها، معلولان، زنان سرپرست خانوار، کارجویان و آسیب دیدگان اجتماعی دارد. این وزارتخانه به بیش از ۷۰ درصد مردم ایران خدمات می‌دهد و بنده این وزارتخانه را وزارت مردم می‌دانم.

مشروح صحبتهای عبدالملکی را می‌توانید در اینجا بخوانید.

پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس، رای گیری برای وزرای پیشنهادی انجام می شود که پیش بینی می شود که رای گیری روز سه شنبه انجام شود.