۰ نفر

کریمی فیروزجائی خبر داد؛

لایحه رتبه بندی معلمان اعلام وصول می‌شود

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 518669
لایحه رتبه بندی معلمان اعلام وصول می‌شود

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان، از بررسی این لایحه در حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی فرهنگیان در مجلس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی کریمی فیروزجائی در توضیح نشست امروز تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با هیات رییسه مجلس پیرامون لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: تعدادی از نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان و آقایان منادی سپیدان رییس کمیسیون آموزش مجلس، مهدی اسماعیلی و مهدی روشنفکر از اعضای این کمیسیون در این جلسه حضور داشتند. دغدغه‌های معلمان سراسر کشور از زبان این تشکل‌های صنفی درباره لایحه دولت در جلسه امروز عنوان شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: این تشکل‌ها پیشنهادات، انتقادات و اصلاحاتی را درباره لایحه رتبه بندی دارند که در این جلسه مسائل را منتقل کردند. لایحه مذکور در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ به مجلس ارسال شده است و در جلسه علنی فردا اعلام وصول خواهد شد سپس به کمیسیون آموزش و تحقیقات و بعد از آن به کمیته آموزش و پرورش برای بررسی کارشناسی ارسال می‌شود.

کریمی در ادامه اظهار کرد: تشکل‌های صنفی فرهنگیان قرار شد با نظرخواهی از اعضای تشکل‌های استانی جمع بندی نظرات خود را درباره لایحه رتبه بندی به مجلس منتقل کنند و در جلسات کمیته آموزش و پرورش به دعوت نمایندگان حضور پیدا کنند تا خروجی این لایحه از مجلس پس از مصوبه صحن علنی به قانون جامع و مفیدی تبدیل شود و به مطالبه دیرینه فرهنگیان که نتیجه آن پویایی، خلاقیت، ایجاد فضای رقابتی بین معلمان است، پایان دهد و موجب می‌شود کلاس‌های درس به کانون های جوشش افکار جدید تبدیل شود.

وی افزود: منفعت این لایحه در نهایت به نظام تعلیم و تربیت خواهد رسید. در جلسه امروز گزارشی از روند بررسی و تدوین لایحه رتبه بندی معلمان در دولت ارایه شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از محل ۶۱ هزار میلیارد تومانی که برای برخی مقوله‌ها تخصیص یافته است، سهم رتبه بندی معلمان دیده شده است لذا مجلس شورای اسلامی اعتبار لازم برای رتبه بندی معلمان را تعبیه کرده و مشکلی برای تامین منابع مالی این بخش نخواهیم داشت.