۰ نفر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه؛

فردا؛ نمایندگان درباره رد یا تصویب کلیات بودجه تصمیم‌گیری می‌کنند

۷ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۴۶
کد خبر: 493334
فردا؛ نمایندگان درباره رد یا تصویب کلیات بودجه تصمیم‌گیری می‌کنند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اگر در نشست غیررسمی فردا تصمیم نمایندگان بر رد کلیات بودجه باشد، کمیسیون تلفیق هم آن را رد و برای دولت ارسال می‌کند اما اگر موافقت شود، کمیسیون هم آن را تأیید خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسائل مطروحه در جلسات این کمیسیون گفت: بودجه سال 1400 ایرادات اساسی بسیاری بویژه در بخش درآمدی و هزینه‌ای دارد و تراز عملیاتی آن به میزان 45درصد منفی است.
وی افزود: حقوق‌ها به میزان 25درصد افزایش داشته است، هزینه‌ها هم بیش از 63 درصد افزایش یافته است.

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در سال آینده ظاهرا بیش از 310 هزار میلیارد تومان کسری داشته باشیم، تصریح کرد: جلسه‌ای امروز در شیفت سوم با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و این جلسه با حضور اعضای کمیسیون تلفیق تا ساعت 20 الی 21 شب به طول خواهد انجامید و در خصوص کلیات بودجه تصمیم‌گیری خواهد شد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: فردا نیز جلسه غیررسمی برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1400 برگزار خواهد شد و در این جلسه نمایندگان راهبرد و استراتژی خود را در مورد لایحه بودجه مشخص خواهند کرد. اگر در این نشست نمایندگان تصمیم بگیرند، کلیات را تصویب کنند، کمیسیون تلفیق هم آن را تصویب خواهد کرد و سپس وارد جزییات بودجه خواهد شد اما اگر در جلسه غیررسمی فردا صبح لایحه بودجه و سند دخل و خرج سال آتی مورد تایید نمایندگان قرار نگیرد کمیسیون تلفیق هم حتما کلیات را رد خواهد کرد و بودجه را به دولت برمی‌گرداند تا بر اساس قانون طی دو هفته اصلاحات لازم  را انجام دهد.

وی تاکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم بحث برگشت منابع نفتی به صندوق توسعه ملی است، دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفتی که برای مصارف قرار داده شده یکی دیگر از ایرادهای اساسی در لایحه بودجه سال آینده است و ما باید منتظر نتیجه جلسه امشب و فردای نمایندگان باشیم تا تصمیم گیری شود.

نماینده قم در مجلس در رابطه با تدوین بودجه به صورت دو سقفی نیز گفت: پیش از این هم این موضوع را در مجلس داشته ایم و در بودجه های سنوات قبل فروش نفت را در سقف دوم قرار می‌دادیم تا در صورت تحقق درآمدهای نفتی هزینه های عمرانی تعریف شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس بیان کرد: درباره تایید کلیات لایحه بودجه سال آینده هنوز اقناع نشده ام و با تصویب کلیات آن مخالف هستم و با توجه به تجربیاتی که در سنوات گذشته کمیسیون تلفیق داشته ام، بودجه 1400 یک بودجه عجیب و غریبی است، اگرچه سالهای گذشته نیز ایراداتی در بودجه بود اما این ایرادات قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست و نمی‌دانم دولت با انگیزه انتخاباتی یا هر انگیزه دیگری این بودجه را چنین ارائه داده که قابل تامل است.