۰ نفر

یک مقام مسئول توضیح داد؛

بررسی درآمد‌های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۰:۵۰
کد خبر: 488657
بررسی درآمد‌های دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون برنامه بودجه، مصارف دولت باید در سال ۱۴۰۰میزان ۶۴۸هزار میلیارد تومان باشد، اما در لایحه دولت این میزان ۸۴۱هزار میلیارد تومان است یعنی ۳۰درصد بیشتر از قانون برنامه، لایحه دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، آقای عبدالرضا مصری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما درباره منابع لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: در قانون برنامه، میزان بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ و اجزای تشکیل دهنده و حد اجزای آن مشخص شده است.
وی ادامه داد: با اشاره به اینکه اعتبارات هزینه‌ای در قانون برنامه برای دولت دیده شده است هم گفت: از مبلغ ۶۴۸ هزار میلیارد تومان قانون برنامه باید ۴۴۹ هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌های دولت باشد در صورتی که در لایحه بودجه دولت این مبلغ ۶۳۷ هزار میلیارد تومان است یعنی ۴۲ درصد بالاتر از قانون برنامه دیده شده است.
آقای مصری افزود: در قانون برنامه دولت موظف شده از مبلغ ۶۴۸ هزار میلیارد تومان، ۱۴۷ هزار میلیارد تومان را برای تملک دارایی‌ها استفاده کند در صورتی که در لایحه دولت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان است یعنی ۲۹ درصد سهم عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کمتر شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در قانون برنامه و در سال ۱۴۰۰ به دولت اجازه داده شد تا ۵۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به فروش برساند، ولی در لایحه دولت این مبلغ به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
وی ادامه داد: در قانون برنامه بودجه، سهم دولت از نفت ۱۳۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد، اما در لایحه دولت این میزان ۱۹۹ هزار میلیارد تومان به عنوان فروش نفت و همچنین ۷۰ هزار میلیارد تومان هم اوراق نفت مشخص شده که مجموعاً ۲۶۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.