۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

سرعت اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید بیش از این باشد

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 484951
سرعت اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید بیش از این باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور اطلاعات غلطی درباره مسکن داده‌اند، گفت: دولت ایشان ۶ سال از عمرش را در زمینه مسکن تباه کرد و تا زمانیکه رئیس جمهور به اصطلاح پای کار نیاید، شورای عالی مسکن را تشکیل ندهد و ۱۵ روز یکبار جلسه‌اش برگزار نکند و البته مسکن را اولویت نداند، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور اطلاعات غلطی درباره مسکن داده‌اند، گفت: دولت ایشان ۶ سال از عمرش را در زمینه مسکن تباه کرد و تا زمانیکه رئیس جمهور به اصطلاح پای کار نیاید، شورای عالی مسکن را تشکیل ندهد و ۱۵ روز یکبار جلسه‌اش برگزار نکند و البته مسکن را اولویت نداند، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

نیکزاد درباره ظرفیت شهرسازی در کشور افزود: جمهوری اسلامی ایران ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت دارد و مجموع وسعت کل شهر‌های کشور ۳۳ میلیون هکتار هم نمی‌شود، یعنی حدود ۲ درصد وسعت کشور زیر ساخت و ساز شهری رفته است.

او یادآور شد: سرعت اجرای طرح اقدام ملی مسکن هم باید بیش از این باشد، مسکن نیروی کار وارداتی و وابستگی نمی‌خواهد و کاملاً موضوعی داخلی است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور انبوه‌سازان و پیمانکاران و البته فراهم کردن تسهیلات از سوی دولت برای ساخت مسکن لازم است؛ یک زمان در اسلامشهر مدارس سه شیفته شده بود، فکر کردم زادِ ولد افزایش داشته است! از مسئولان پیگیری کردم که پاسخ دادند بحث زادِ ولد نیست، کسانی که در تهران نتوانستند خانه اجاره کنند، به اسلامشهر و پرند آمده‌اند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: دو و نیم میلیون خانه خالی وجود دارد، اما این تعداد خانه لوکس است و عامه مردم و جوانان نمی‌توانند آن را خریداری کنند، خانه متری ۱۵۰ میلیون تومان در تهران شرم‌آور است! طرح دوفوریتی تأمین مسکن به زودی برای بررسی به صحن می‌آید و هر سال باید حداقل یک میلیون واحد مسکن تولید شود که ۲۰۰ هزار واحد در روستا، حدود ۲۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و بقیه در مناطق دیگر است.