۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد سامانه ارتباط با مشتریان و فروش آنلاین در اصناف/ تخطی از پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف تخلف است

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹
کد خبر: 481750
ضرورت ایجاد سامانه ارتباط با مشتریان و فروش آنلاین در اصناف/ تخطی از پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف تخلف است

به باور جواد حسینی کیا، مسئولان وزارت صمت، اتاق های اصناف و اتحادیه ها باید شرایطی را ایجاد کنند که تجار، کسبه و فعالان صنفی با بهره گیری از سامانه های فروش آنلاین بتوانند برنامه های حراج، ارائه محصولات فصلی و فروش های ویژه خود را اطلاع رسانی کرده و به فروش برسانند.

اقتصادآنلاین - مهدی بیک؛ در شرایطی که رعایت فاصله با افراد و تجمعات، همواره یکی از توصیه های اصلی، مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا است، پخش تصاویری از یکی از پاساژ های شهرک غرب تهران و عدم رعایت پروتکل ها بازتاب های وسیعی در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. نماینده مردم سنقر در واکنش به این نوع تجمعات گفت:همانطور که بارها تاکید شده،اجرای دستور العمل های اعلام شده، توسط ستاد ملی مقابله با کرونا  یک تعهد الزام آور است. ضرورتی که هم به صورت فردی و هم به صورت صنفی و عمومی باید رعایت شود و تخطی از آن تخلف محسوب می شود و مطابق قانون با آن برخورد می شود.

حسینی کیا در ادامه افزود:این موضوع هم از منظر اقتصادی و هم از منظر بهداشتی، می تواند مورد بررسی قرار بگیرد. از منظر اقتصادی و معیشتی، اینکه مردم در زمان گرانی های افسارگسیخته به دنبال خرید مایحتاج خود با قیمت های ارزان تر و مناسب تر باشند، طبیعی است، اما اینکه برای خرید این مایحتاج، سلامت خود و جامعه را با خطر روبه رو کنند، غیر قابل قبول است. در واقع باید به دنبال راهکارهایی باشیم که هم به نیازهای عمومی شهروندان برای بهره مندی از اجناس ارزان تر و با کیفیت تر پاسخ دهد و هم سلامت عمومی و فردی جامعه را با خطر مواجه نکند.

سامانه های برخط با مشتریان راه اندازی شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در پاسخ به این پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین که از چه طریقی می توان راهکاری برای توازن بخشیدن به این منافع متضاد رسید، گفت:به نظرم تکنولوژی و ابزارهای مدرن ارتباطی امروز به این نیاز پاسخ گفته است. متولیان اصناف و وزارت صمت باید شرایطی را ایجاد کنند که تجار، کسبه و فعالان صنفی از طریق این سامانه های ارتباطی بر خط ، بتوانند برنامه های حراج، ارائه محصولات فصلی و فروش های ویژه خود را اطلاع رسانی و به فروش برسانند. ضمن اینکه به راحتی می توان از ظرفیت های ارتباطی مدرن و متدهای فروش آنلاین در این زمینه هم استفاده کرد تا فرایند فروش محصولات به صورت پستی انجام شود.

 در این زمینه بخوانید:

او در ادامه افزود:به این منظور وزارت صمت، تشکل های اقتصادی و اتاق اصناف باید پای کار بیایند تا با ایجاد این سامانه های ارتباطی و صنفی با مشتریان و بهبود عملکرد بخش های فروش آنلاین اصناف، شاهد تجمع و ازدحام فیزیکی در بازارها نباشیم. در واقع باید تلاش کرد تا از یک طرف چرخ معیشت فعالان اقتصادی و کسبه بچرخد و اقتصاد و تولید کشور دچار تعطیلی و رکود نشود و از سوی دیگر مردم نیز امکان بهره مندی از اجناس و کالاها با قیمت ارزان را داشته باشند. ضمن اینکه در این فرایند رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در بالاترین سطوح توجه قرار داشته باشند.

حسینی کیا در پایان گفت:پس از اینکه این ظرفیت های زیرساختی فروش آنلاین و سامانه های ارتباط  برخط با مشتریان ایجاد شد، اگر واحد صنفی یا بنگاه اقتصادی بدون توجه به ضرورت اجرای پروتکل ها اقدام به فروش محصولات از طریق فراخوان فیزیکی و حضوری کرد، مطابق قانون باید با متخلف یا متخلفان برخود شود. مردم هم با درک شرایط حساس فعلی باید از رفتارهایی که ممکن است سلامت آنها را با خطر روبه رو کند، خودداری کنند.