۰ نفر

برگزاری امتحانات حضوری فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۲۶
کد خبر: 440583
برگزاری امتحانات حضوری فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سیدحمایت میرزاده از خانواده‌ها و هیات رئیسه مدارس و وزارت آموزش و پرورش خواست با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ضمن کاهش نگرانی دانش‌آموزان زمینه برگزاری مطلوب امتحانات حضوری را فراهم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدحمایت میرزاده نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی، درباره نگرانی خانواده‌ای دارای دانش‌آموز پایه نهم جهت امتحانات حضوری اظهار داشت: خانواده‌های دانش‌آموزان اگر بتوانند پروتکل‌های لازم بهداشتی را هنگام عزیمت دانش‌آموزان‌شان به مدارس رعایت کنند، همچنین هیأت رئیسه مدارس هم بتوانند اقدامات پیشگیری و مقابله با کرونا را اعمال کنند مشکلات به مراتب کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما باید خود را به وضعیت کرونایی کشور عادت دهیم و با آن کنار بیاییم، افزود: با توجه به اینکه احتمال دارد در پاییز هم گرفتار ویروس کرونا شویم لذا باید برنامه‌ریزی لازم را برای حضور طولانی مدت کرونا در کشور داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون آموزش مجلس نظر خود را درباره عدم حضور دانش‌آموزان به دولت‌مردان اعلام کرده بود ولی وزارت آموزش و پرورش در مجموع به این نتیجه رسید که باید برای پایه‌های نهم و دوازدهم امتحانات حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان در مدارس برای امتحانات این دو پایه کم است امکان برگزاری حضوری امتحانات فراهم باشد به شرط اینکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

میرزاده گفت: آخرین جمع‌بندی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضور دانش آموزان در مدارس جهت امتحانات بوده و نمی‌توان به آن خرده گرفت چرا که چاره‌ای نیست اما امتحانات داخلی مدارس براساس سوابق تحصیلی است.

وی تصریح کرد:‌ رسانه‌ها و خانواده‌ها و آموزش و پرورش باید برای برگزاری اینگونه امتحانات همراهی لازم را داشته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر همه آحاد جامعه جهت امتحانات دانش‌آموزان در مدارس همراهی لازم را داشته باشند می‌توانیم از این مشکل عبور کنیم.

میرزاده درباره کمیسیون آموزش در خصوص امتحانات دانش‌آموزان گفت: نظر قطعی کمیسیون آن بود که حوزه تعلیم و تربیت و آموزش کشور را به صورت متمرکز اداره نکنیم چرا که باید بدانیم مدارس شهرستان‌ها و استان‌ها و حتی مقاطع تحصیلی با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: می‌توانستیم با تفویض کامل به مدارس اجازه دهیم که آنها براساس مقتضیات و شرایط‌شان تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اگر بتوانیم شرایط را برای برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان فراهم کنیم استرس آنها کاهش پیدا می‌کند.