۰ نفر

حداقل حقوق کارکنان در سال۹۹ تعیین شد

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۴۶
کد خبر: 411410
حداقل حقوق کارکنان در سال۹۹ تعیین شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال آینده کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99  در تشریح نشست کمیسیون متبوعش، گفت: بند الف تبصره 12 لایحه تصویب شد که به موجب آن دولت مکلف است در سال ۹۹ افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیئت علمی قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل در تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان ۱۵ درصد از مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهیانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص به نسبت مدت کار کرده و حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول از بیست و هشت میلیون ریال کمتر نباشد. به این معنا که هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال آینده کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی در ماه نخواهد داشت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای ایلامی افزود: حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان 15 درصد افزایش می‌یابد.

وی همچنین به معافیت های مالیاتی در بند ب تبصره 12 لایحه بودجه اشاره کرد و ادامه داد: سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولتی در سال 99 سالانه 36 میلیون تومان تعیین شد که بر این اساس سقف معافیت مالیاتی هر کارمند در سال آینده 3 میلیون تومان می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 تصریح کرد: براساس بند ب تبصره 12 سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال 99 سالانه مبلغ 360میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده به استثنای تبصره‌های 1 و  2 ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده 5 قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا 1.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد و نسبت به مالیات 1.5 برابر تا 2.5 برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد 2.5 برابر تا 4 برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد نسبت به مازاد 4 برابر مشمول مالیات 25 درصد است./