۰ نفر

مقابله با فرار مالیاتی راهکار جبران کسری بودجه

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۰۵
کد خبر: 402154
مقابله با فرار مالیاتی راهکار جبران کسری بودجه

عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: برای افزایش درآمدهای مالیاتی باید مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه‌های خالی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و لغو برخی معافیت‌ها در دستور کار دولت قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی قربانی درباره لزوم افزایش درآمدهای مالیاتی در کشور، اظهار داشت: در شرایط کنونی تحریم و کسری بودجه، تلاش ما این است تا تهدید ناشی از عدم صادرات نفت به فرصت تبدیل شود و آرزوی یک صدساله کشور یعنی عدم وابستگی بودجه به نفت محقق شود. برای این منظور باید بحث مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه های خالی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و لغو برخی معافیت ها در دستور کار دولت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به معافیت مالیاتی سلبریتی ها تصریح کرد: من شنیده ام برای سلبریتی ها و افرادی که دستمزدهای هنگفتی هم دریافت می کنند معافیت در نظر گرفته شده است. ما تلاشمان در مجلس این است تا این معافیت ها برداشته شود. در شرایطی که ما تاکید داریم باید وابستگی به نفت کاهش یابد، لازم است معافیت هایی که تا پیش از این برقرار بوده نیز لغو شود. اگر حرفی زده می شود باید به آن پایبند بود. 

قربانی با بیان اینکه بودجه بدون نفت می تواند مانع تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشور شود تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم تحریم شدند اما اینچنین اقتصادشان دستخوش آشفتگی نشد. علت این مساله در ایران، وابستگی بودجه به صادرات نفت بود. بنابراین باید برای کاهش این وابستگی از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. 

وی تاکید کرد: در همین راستا در لایحه بودجه هر جا دولت چنین راهی را پیشنهاد داده باشد پیگیری می کنیم، در غیر این صورت لازم است مجلس پیشنهادات لازم را برای کاهش وابستگی ارائه کند.