۰ نفر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت خارجه سفیر رومانی را احضار کند

۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 328247
وزارت خارجه سفیر رومانی را احضار کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت‌ که وزارت امور خارجه باید در اعتراض به تحریم اخیر اتحادیه اروپا سفیر رومانی را به عنوان نماینده رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا احضار کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، علیرضا رحیمی در واکنش به تحریم جدید اتحادیه اروپا، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد یکسری اتهامات بی اساس توسط برخی از کشورهای اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران بودیم که نه تنها مستندات و ادله کافی نداشتند که ارتباطات این اتهامات نشان دهنده وجود سناریویی پشت این اتهامات است.

وی با اشاره به مناسبات ایران و اتحادیه اروپا، گفت‌: مناسبات ایرا ن و اتحادیه اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا نباید افراطیون عامل بر هم خوردن این مناسبات به خصوص دوجانبه شوند، البته که موارد مطرح شده در روزهای اخیر از اساس بی پایه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در حال‌ حاضر رومانی رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا است؛ لذا درخواست ما از وزارت امور خارجه احضار سفیر رومانی به عنوان نماینده رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا می‌باشد تا توضیحات لازم داده شود که در نهایت اقدامات افراطیون منجر به بر هم خوردن کاهش مناسبات با اتحادیه اروپا نگردد.