۰ نفر

اعتبارات ارزش افزوده شهرداری‌ها در مجلس پیگیری می‌شود

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۰۴
کد خبر: 315331
 اعتبارات ارزش افزوده شهرداری‌ها در مجلس پیگیری می‌شود

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده اعتبارات تبصره 2ماده 39مالیات بر ارزش افزوده مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از هفته آینده در مجلس پیگیری خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلام محمد زارع روز جمعه در نشست با شهرداران، فرمانداران، شوراها و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد که با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: میزان اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده نزدیک به سه هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی گفت: مجلس برای اختصاص این میزان اعتبار برای بهتر شدن وضعیت دهیاری ها و شهرداری های کشورعزم راسخ دارد.

به گفته وی این اعتبار هم اکنون در اختیار سازمان هدفمندی یارانه هاست و توسط این سازمان هزینه می شود.

زارع عمران و آبادی شهری و روستایی را مکمل همدیگر دانست و افزود: یکی از رویکرهای مجلس توسعه روستاهاست.

وی با تاکید بر مدیریت منابع در حوزه شهرداری ها اضافه کرد: ایجاد درآمد پایدار باید در اولویت شهرداری ها و شورای شهر باشد.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز در این نشست اظهار داشت: نیاز است شهرداری ها متانسب با امکانات و اعتبارات طرح های خود را اجرایی کنند.

عدل هاشمی پور اولویت بندی شهرداری ها در اجرای کارهای عمرانی را مهم دانست و گفت: شهرداری ها باتوجه به محدود بودن منابع باید به فکر درامد پایدار باشند.

وی استفاه از ظرفیت شرکت های خصوصی، تشکلهای مردم نهاد و دیگر منابع را راهکار مناسب برای برون رفت از مشکلات دانست و گفت: با برنامه ریزی در این راستا خدمات رسانی شهرداری ها به نحو احسن انجام می شود.

هاشمی پور با اشاره به وجود نیروهای مازاد در شهرداری ها گفت: ساماندهی و تعیین تکلیف دهیاران به جد از سوی مجلس پیگیری خواهد شد.