۰ نفر

یک نماینده مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

بازنشستگانی که استعفا ندهند متصرف در اموال عمومی هستند/ مجلس با هر استثنایی مقابله می‌کند

۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 311129
بازنشستگانی که استعفا ندهند متصرف در اموال عمومی هستند/ مجلس با هر استثنایی مقابله می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد افراد بازنشسته‌ای که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند، در صورتی که استعفا ندهند، متصرف در اموال دولتی محسوب می‌شوند.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: برای افرادی که از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان امتناع کنند، مجازات در نظر گرفته شده که ضمانتی برای اجرای این قانون است. 

وی در ادامه افزود: به موجب مجازات در نظر گرفته شده فردی که بازنشسته شده و مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان است، چنانچه استعفا ندهند و ترک کار نکند، حقوقی که دریافت می‌کند، در حکم تصرف در اموال دولتی است.

یوسفیان ملا با مناسب دانستن مجازات در نظر گرفته شده در این قانون اظهار داشت: اگر فردی به عنوان متصرف در اموال دولتی شناخته شود، با وی برخورد جدی و قاطع خواهد شد.  

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان روشن و شفاف است، گفت: برخی در تلاش بوده و هستند تا استثناهایی را در مسیر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به وجود بیاورند، اما مجلس با هر استثنایی مقابله می‌کند و آن را نمی پذیرد.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه این قانون باید ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ توسط رییس جمهور اجرا شود، گفت: در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و افراد بازنشسته ای که همچنان مشغول کار باشند، حق امضا یا عزل و نصب نخواهند داشت و دیوان محاسبات کشور می‌تواند مانع فعالیت آنها شود.