۰ نفر

با موافقت نمایندگان مجلس؛

لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی می‌رود

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 304802
لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی می‌رود

نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مجلس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، در اخطار قانون اساسی با استناد به بند 2 اصل 158 گفت: به صراحت در این اصل قانونی اعلام شده که تهیه لوایح قضایی در شأن قوه قضائیه است و بنابراین همانطور که رییس مجلس اشاره کرد شورای نگهبان اعلام داشته که این لایحه باید توسط رئیس قوه قضائیه تدوین شده و سپس مراحل قانونی آن طی شود.

محبی نیا در ادامه افزود: ایرادی که شواری نگهبان به این لایحه گرفته، درست است و بنابراین باید مجلس خود در وهله اول به قانون احترام بگذارد و این لایحه را به کمیسیون اقتصادی ارجاع دهد و نظر مقامات قوه قضائیه در این لایحه استفاده شود.

در ادامه علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، این اخطار را وارد دانست و گفت: رأیی که صبح امروز درخصوص ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی گرفته شد، استمزاجی بوده ولی با توجه به اخطاری که آقای محبی نیا دادند، باید مجدداً درخصوص ارجاع این لایحه به کمیسیون رأی گیری صورت بگیرد.

گفتنی است نمایندگان مجلس با 110 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر با ارجاع این مذکور به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند.