۰ نفر

نماینده دزفول در مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

وزیر صنعت در خصوص گرانی‌ها احساس مسئولیت ندارد/ وزارت صمت از روش مدیریتی فرسوده آسیب دیده است

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 304277
وزیر صنعت در خصوص گرانی‌ها احساس مسئولیت ندارد/ وزارت صمت از روش مدیریتی فرسوده آسیب دیده است

نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به مطرح بودن استیضاح محمد شریعتمداری گفت: وزارت صنعت و شخص وزیر باید در خصوص گرانی هایی که بر مردم تحمیل شده احساس مسئولیت کنند، اما این احساس مسئولیت وجود ندارد.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ عباس پاپی زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از روش مدیریتی فرسوده و قدیمی آسیب دیده و این در حالی است که در دنیا و در کشورهای توسعه یافته، روش تنظیم بازاری که ما به کار می‌گیریم وجود ندارد و این روش‌ها دگرگون شده است. همچنین حمایتی از بخش صنعت نمی شود، واردات، بی رویه است و تراز تجاری کشور منفی است و همه اینها استیضاح وزیر صنعت در مجلس را جدی تر کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به یک خانه تکانی دارد، گفت: طبق  قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید هفت معاون این وزارتخانه ترک خدمت کنند و در واقع یک فرصت طلایی در اختیار وزارت صنعت است که جوانگرایی کند و افکار نو را در این وزارتخانه حاکم کند.

پاپی زاده با انتقاد از عدم احساس مسئولیت وزارت صنعت و شخص وزیر در خصوص گرانی هایی که بر مردم تحمیل شده است، عنوان کرد: ما می‌بینیم که گوجه فرنگی را با قیمت بسیار پایینی از کشاورزان خریداری کرده اند و حتی برخی کشاورزان هم ورشکسته شده اند و در مقابل رب گوجه فرنگی با 500 درصد افزایش در بازار به مردم عرضه می‌شود. در این شرایط سوال این است که چرا نظارتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود ندارد و مگر گوجه فرنگی تا مرحله ای که تبدیل به رب شود، باید چقدر تفاوت قیمت داشته باشد؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه به دلیل فقدان نظارت‌ها شیر خام کمتر از قیمت مصوب سال 93 از دامداران خریداری می‌شود، گفت: در سال 93 قیمت خرید هر کیلو شیر خام از دامداران یک هزار و 440 تومان مصوب شد اما در حال حاضر که تورم افسارگسیخته ای وجود دارد، هر کیلو شیر خام بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 تومان یعنی کمتر از قیمت مصوب سال 93 خریداری می‌شود.

پاپی زاده با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در ورطه نابودی هستند، اظهار داشت: از آنجا که گوشت گران شده و تولید شیر برای دامداران نمی صرفد، آنها ترجیح می‌دهند دام های خود را راهی کشتارگاه کنند، اما مساله این است که جایگزینی دام جدید سه چهار سال طول می‌کشد. به عبارت دیگر عوارض کشتار دام مولد تا چهار سال آینده کشور را در بحث تولید شیر و لبنیات دچار تنش می‌کند و آقایان فکر می‌کنند که گوشت قرمز در حال تامین شدن است، غافل از اینکه دام های مولد راهی کشتارگاه‌ها می‌شوند.