۰ نفر

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس؛

دوران سیاه بانک مرکزی در زمان سیف بود

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 290309
دوران سیاه بانک مرکزی در زمان سیف بود

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دوران سیاه بانک مرکزی در زمان ریاست آقای سیف بود و باید بازخواست و محاکمه شود و حق خروج از کشور را ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد دهقان با انتقاد از عملکرد دولت در مدیریت بازار سکه و ارز اظهار داشت: زمانی که آقای جهانگیری نرخ ارز را  ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد حداقل اقتصادیون مجلس سریعا عکس العمل نشان دادند و اعلام کردند اگر دولت می خواهد ارز  را با نرخ ۴۲۰۰ عرضه کند  فقط باید به واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد.

نماینده مردم طرقبه و چناران گفت:  توصیه مجلس این بود که اجازه دهیم بازار ثانویه متشکل ارزی به صورت مدیریت شده توسط دولت ایجاد شود و کسانی که به ارز نیاز دارند از این بازار ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند.کل ارز ناشی از صادرات غیر نفتی نیز به این بازار وارد شود تا جلوی افزایش نرخ ارز گرفته شود متأسفانه آن زمان آقایان این توصیه را جدی نگرفتند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد:دولت علی رغم اینکه پیشنهاد مجلس را برای ایجاد بازار ثانویه متشکل پذیرفته است  تا امروز این پیشنهاد را اجرایی نکرده است.تعلل دولت در اجرای راه حل های علمی و منطقی موجب شد  نرخ ارز از ۳ تا ۴ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان افزایش یابد، تعلل دولت در اجرای راه حل های تنظیم بازار ارز و سکه خیانت بود. اگر اطلاع نداشتند و نمی فهمیدند می گفتیم نادان بودند؛ اما اینکه می دانستند و اجرا نکردند یعنی خائن هستند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: به چه علت دولت علی رغم مشکلات ارزی ده ها میلیارد دلار ارز کشور را صرف واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری کرد؟ متأسفانه حتی این ارز صرف واردات هم نشد. عده ای فقط این ارز را گرفتند و در خارج از کشور به فروش رساندند.

وی یادآور شد: بخش زیادی از ارزهایی که به واردات کالاها اختصاص یافت، معادلش هیچ کالایی وارد نشد فقط ارز از کشور خارج شد و ده ها هزار میلیارد تومان پول به جیب تعداد اندکی ریخته شد، این کار خیانت بود.

دهقان گفت: این خیانت همچنان ادامه دارد. چرا دولت ارز مسافری به قیمت ۴۲۰۰ تومان برای سفر های خارجی اختصاص می دهد. شرکت های مسافرتی فقط حواله ارز را می گیرند و فرد را رایگان به مسافرت می برند. چرا دولت در شرایطی که ارز کمی در اختیار دارد چنین خیانتی می کند.

وی اظهار داشت: چرا دولت بازار را به خرید سکه تحریک کرد. اگر شما طلا نداشتید بی خود اقدام به پیش فروش سکه کردید. اگر طلا داشتید چرا پس از تحریک بازار عرضه سکه را قطع کردید چرا به نصف قیمت بخش زیادی از طلای کشور را به حراج گذاشتید. این اقدامات گوشه ای از خیانت هایی است که برخی از افراد در این مدت انجام دادند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: قوه قضائیه فقط با حرف زدن نمی تواند کشور را اداره کند. دائما سخنرانی می کند که این اخلال گران اقتصادی مفسد فی الارض هستند. قوه قضا ئیه باید افراد خائن را بازداشت و محاکمه کند.

دهقان خاطرنشان کرد: عده ای از افراد خائن در بانک مرکزی تصمیمات این چنینی گرفتند. معاونت ارزی بانک مرکزی و رئیس کل سابق بانک مرکزی باید محاکمه شوند. دوران سیاه بانک مرکزی در زمان ریاست آقای سیف بود. ایشان باید بازخواست و محاکمه شود و حق خروج از کشور را ندارد.