۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

احتمال ثبات قیمت مسکن تا انتخابات / یک خانه در پونک چند؟

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 531575
احتمال ثبات قیمت مسکن تا انتخابات / یک خانه در پونک چند؟

یک کارشناس مشاور املاک در محله پونک گفت: قیمت واحدهای نوساز در این محله تقریبا از متری 35 الی 40میلیون تومان و واحدهای قدیمی نیز از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ پونک یکی از محله‌های تهران در منطقه5 شهرداری است و در غرب تهران قرار دارد؛ این منطقه از محله‌های گران قیمت تهران در بخش قیمت مسکن محسوب می‌شود و معمولا واحدهای آن قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران دارد. 

یکی از کارشناسان مشاور املاکی که در محدوده پونک فعالیت دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: قیمت مسکن در این محله کوچه به کوچه متفاوت است؛ برای مثال در یک کوچه ممکن است واحدهای نوسازی با قیمت 35 الی 40میلیون تومان در هر متر مربع هم وجود داشته باشد و یا در جایی دیگر واحدها حتی تا متری 70 الی 75میلیون تومان قیمت‌گذاری شود؛ اما به طور کل قیمت واحدهای نوساز از متری 35 تا 75میلیون تومان در این محله متغیر است.

وی ادامه داد: برای مثال یک دستگاه آپارتمان 100متری و نوساز در همیلا که یکی از لوکیشن‌های گران این منطقه است، متری 50میلیون تومان قیمت خورد؛ همچنین مالک واحدی 90متری و نوساز در بلوار عدل نیز قیمت واحد را 40میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام کرده است.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، واحدهای قدیمی نیز بسته به سن از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته ممکن است واحدی به دلیل نداشتن امکانات کامل با قیمتی پایین‌تر نیز به فروش برسد؛ برای مثال یک دستگاه آپارتمان 75متری و 10سال ساخت در سردار جنگل متری 28میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین برای خرید یک خانه 120متری و 3ساله در ایران زمین به 5میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت‌ها در ماه‌های آینده چه طور خواهد بود گفت: هیچ چیز درباره قیمت مسکن مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود تا زمان انتخابات، قیمت‌ها تغییر زیادی نداشته باشد و ثابت بماند؛ اما پس از انتخابات مشخص نیست که چه خواهد شد.