۰ نفر

ارسال پیام با آیفون در ویندوز ممکن شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 704234
ارسال پیام با آیفون در ویندوز ممکن شد

مایکروسافت بالاخره امکان ارسال پیام با سرویس iMessage آیفون در ویندوز را مهیا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  مایکروسافت بالاخره امکان ارسال پیام با سرویس iMessage آیفون در ویندوز را مهیا کرد.

«فون لینک» (Phone Link) برنامه‌ای ساخته مایکروسافت برای اتصال گوشی‌ها به ویندوز یا اصطلاحاً میرور کردن است. این برنامه پیش‌تر از گوشی‌های اندروید پشتیبانی می‌کرد، ولی حالا آیفون هم تحت پشتیبانی آن قرار گرفته است. از این رو، ارسال پیام از طریق iMessage برای اولین بار در ویندوز ممکن می‌شود. حالا این سوال به‌وجود می‌آید که دقیقاً این قابلیت چطور کار می‌کند؟

نحوه ارسال پیام با سرویس iMessage آیفون در سیستم عامل ویندوز

نسخه جدید برنامه فون لینک برای ویندوز ۱۱، به‌وسیله بلوتوث گوشی آیفون کاربران را به رایانه شخصی آن‌ها متصل می‌کند. به‌لطف این برنامه، امکان ارسال و دریافت همه پیام‌های آیفون از جمله پیام‌های اس ام اس و آی مسیج روی ویندوز فراهم می‌شود.

با وجود این، از آنجا که iMessage سرویسی مختص به محصولات خود اپل است، این قابلیت در ویندوز محدودیت‌هایی دارد. مثلاً کاربران نمی‌توانند تاریخچه کامل پیام‌های خود در چت با افراد مختلف را در برنامه فون لینک مشاهده کنند. صرفاً پیام‌هایی به آن‌ها نمایش داده می‌شود که از طریق همین برنامه فرستاده شده باشد.

ارسال پیام با آیفون در ویندوز ممکن شد

مثال دیگر این است که برنامه Phone Link به‌دلیل عدم تشخیص تفاوت بین پیام‌های اس ام اس و آی مسیج، دیگر رنگ حباب‌ها را با توجه به نوع پیام در نمی‌آورد؛ یعنی اثری از حباب آبی برای آی مسیج و حباب سبز برای غیر آن نخواهد بود. البته این‌ها محدودیت‌هایی‌اند که مانعی در کارکرد برنامه ایجاد نمی‌کنند، اما نبود قابلیت ارسال عکس و همچنین شرکت در پیام‌های گروهی بی‌شک به چشم کاربر می‌آید.

قابلیت ارسال پیام با سرویس iMessage آیفون در ویندوز در مقطع کنونی پیش رو عده کمی از اعضای برنامه اینسایدر مایکروسافت گذاشته می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، این قابلیت رفته‌رفته در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار خواهد گرفت. بعد از فراهم شدن امکان اجرای بازی های اندرویدی در ویندوز ۱۰ و ۱۱، حالا ارسال پیام با آیفون در سیستم عامل مایکروسافت قابلیت کاربردی دیگری برای آن است.