۰ نفر

تقلب ایلان ماسک برای دیده شدن توییت هایش

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۱
کد خبر: 701568
تقلب ایلان ماسک برای دیده شدن توییت هایش

طبق گزارش ها، توییتر سیستمی برای تقویت بازخوردهای توییت ایلان ماسک ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبگاه پلتفرمر اعلام کرد پس از این که توییت بایدن در مورد سوپر باول بیشتر از ماسک بازخورد داشت؛ مهندسان این شرکت روی ویژگی تقویت توییت های ایلان ماسک متمرکز شدند.

پلتفرمر با کارمندان توییتر مصاحبه کرده تا بفهمد چرا قسمت فید‌های For You در توییتر، ایلان ماسک را نمایش می‌دهد و آن‌ها گفتند که مهندسان این شرکت سیستمی ساخته اند که به نفع مدیرعامل آن‌ها باشد. به گفته این وبگاه، جیمز ماسک پسر عموی مدیرعامل و کارمند توییتر صبح روز دوشنبه پیامی فوری در برنامه اسلک این شرکت ارسال کرد. ما در حال رفع اشکال در رابطه با تعامل سراسر پلتفرم هستیم.

ظاهراً توییت بایدن تقریباً ۲۹ میلیون بازدید گرفته، در حالی که ماسک قبل از حذف آن ۹.۱ میلیون بازدید جمع کرده بود. با این حال، مشکل ماسک در مورد این که توییت‌هایش به اندازه‌ای که می‌خواست دیده نشده به قبل از سوپربول باز می‌گردد. پلتفرمر قبلاً گزارش داده بود که این شرکت یکی از دو مهندس اصلی باقی مانده را اخراج کرده، زیرا گفته بود که توییت‌های ماسک دیگر تأثیرات زیادی بر جای نمی‌گذارد، زیرا مردم دیگر علاقه‌ای به صحبت‌های او ندارند.

طبق گزارش ها، حدود ۸۰ کارمند توییتر موظف شدند تا دلایل احتمالی کاهش تعداد بازدید ماسک را بررسی کنند و آن‌ها این احتمال را در نظر گرفتند که بسیاری از افراد در ماه‌های اخیر ماسک را مسدود کرده اند. آن‌ها همچنین مسائل فنی را بررسی کردند، زیرا توییت‌های کاربرانی که پست‌هایشان معمولاً عملکرد خوبی دارند باید به طور خودکار توسط سیستم وب‌سایت تبلیغ می‌شد.

پلتفرمر اعلام کرد راه‌حلی که آن‌ها به آن دست یافته‌اند استقرار کدی است که به طور مصنوعی توییت‌های ماسک را تا هزار ضریب افزایش داده و تضمین می‌کند که در فید‌های افراد بالاتر از بقیه قرار می‌گیرند. در نتیجه، بیش از ۹۰ درصد از ۱۲۸.۹ میلیون فالوور ماسک، توییت‌های او را دیدند و حتی کسانی که مالک توییتر را دنبال نمی‌کردند، پست‌های او را در تایم لاین خود مشاهده کردند.

ماسک در مورد این موضوع صحبت چندانی نکرد؛ اما این تغییر را تأیید کرد. طبق گفته پلتفرمر، توییت‌های ماسک هنوز به طور مصنوعی تقویت می‌شوند، اما با ضریب کمتر از هزار و کاربران همچنان توییت‌های او را زیاد می‌بینند، مگر این که به تب Following خود بروند.

چالش‌های پیش روی توییتر بسیار زیاد شده است به طوری که پیش از این هکری که خود را «ریوشی» معرفی کرده بود؛ مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای بازگرداندن داده‌ها (که بنا بر گزارش‌ها از جمله اطلاعات برخی از افراد مشهور نیز بود) درخواست کرد.

ایلان ماسک در حدود یک سال گذشته ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی اش را از دست داده با این حساب وی نخستین فردی در تاریخ است که این میزان پول را باخته است. گزارشات حاکی از آن است که بیش از ۶ هزار کارمند شرکت توییتر از زمانی که ایلان ماسک این شرکت را خریده، یا از کار اخراج شده‌اند و یا به صورت داوطلبانه این شرکت را ترک کرده‌اند.

خرید توییتر توسط او نه تنها نام او را طی چند ماه گذشته در صدر اخبار قرار داد بلکه نارضایتی کارمندان و عموم مردم را نیز برانگیخت؛ به طوری که آینده توییتر هرگز تا این حد تیره و تار به نظر نمی‌رسید.