۰ نفر

اختلال جهانی در ۴ شبکه بزرگ اجتماعی / اینستاگرام و توییتر برای برخی کاربران قطع شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبر: 700491
اختلال جهانی در ۴ شبکه بزرگ اجتماعی / اینستاگرام و توییتر برای برخی کاربران قطع شد

سرویس ویدئویی یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام شرکت متا و توییتر با اختلال موقتی در دسترسی روبرو شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرویس ویدئویی یوتیوب آلفابت اعلام کرد صفحه خانگی یوتیوب که برای بعضی از کاربران قطع شده بود، قابل دسترس شده است. این شرکت بدون اشاره به شمار کاربرانی که با مشکل دسترسی روبرو شده بودند، اعلام کرد صفحه خانگی یوتیوب برای همه نیازهای ویدئویی شما، قابل دسترس خواهد بود.

اطلاعات وب سایت رصد قطعی داون دتکتور نشان داد: در اوج این اختلال، بیش از ۶۰ هزار کاربر مشکل دسترسی به اپلیکیشن یوتیوب را در آمریکا گزارش کرده بودند و تا ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه بعدازظهر روز چهارشنبه به وقت کرانه شرقی آمریکا، شمار گزارش‌های اختلال، به ۷۰۰ مورد کاهش یافت.

اختلال فیس بوک و اینستاگرام

اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام متا هم پس از یک قطعی موقتی، قابل دسترس شدند. این شرکت اعلام کرد مشکل فنی که این سرویس‌ها را برای هزاران کاربر مختل کرده بود، حل شده است.

سخنگوی شرکت متا به رویترز گفت: مشکل فنی باعث شد بعضی از کاربران مشکل دسترسی به محصولات ما را پیدا کنند. ما این مشکل را به سرعت ممکن حل کردیم.

در اوج این اختلال، کاربران فیس بوک بیش از ۱۱ هزار گزارش اختلال و کاربران اینستاگرام حدود هفت هزار مورد را به وب سایت داون دتکتور گزارش کردند. شمار این اختلالات تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه به وقت کرانه شرقی آمریکا، برای اینستاگرام به ۱۱ مورد و فیس بوک به ۸۱ مورد کاهش پیدا کرد.

بازگشت توییتر پس از اختلال کوتاه

ایلان ماسک، مالک توییتر اعلام کرد این اپلیکیشن شبکه اجتماعی پس از این که روز چهارشنبه برای بعضی از کاربران غیرقابل دسترس شده بود، تا پایان روز به وضع عادی بازخواهد گشت.

ماسک صبح پنج شنبه در توییتی نوشت: مشکلات داخلی و بیرونی متعددی به طور همزمان برای اپلیکیشن توییتر ایجاد شد و این سرویس تا اواخر امشب به وضع عادی برخواهد گشت.

طبق آمار داون دتکتور، توییتر در ساعت ۵ بعدازظهر به وقت کرانه شرقی، برای حدود ۹ هزار کاربر در آمریکا قطع بود و شمار قطعیها تا ساعت ۶، به ۲۵۰۰ مورد کاهش یافت.

حساب پشتیبانی توییتر در توییتی اعلام کرد توییتر ممکن است برای بعضی از کاربران کار نکند. بابت این مشکل متاسفیم. ما از این مشکل مطلع بوده و برای حل آن در تلاشیم.

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت اینفورمیشن گزارش کرد ماسک روز چهارشنبه از کارمندان توییتر کار روی قابلیت‌های جدید را متوقف کرده و به جای آن، به حداکثر کردن ثبات سیستم متمرکز شوند.