۰ نفر

برای درست شدن کیبورد لپتاپ چی کار کنیم؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 699547
برای درست شدن کیبورد لپتاپ چی کار کنیم؟

با کارهایی مثل ریستارت کردن لپتاپ، تمیز کردن صفحه کلید و استفاده از صفحه کلید خارجی می توان کمک به رفع مشکل کیبورد لپتاپ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر کیبورد لپ تاپ شما کار نمی کند، چند راه سریع و آسان برای رفع این مشکل وجود دارد.

کار نکردن کیبورد لپ‌تاپ مسئله‌ای طبیعی است، اما زمانی که مشکلی پیش بیاید می‌توانند باعث دردسر شود و این امر به ویژه در مواردی که مشکلی در کار نکردن صفحه‌کلید لپ‌تاپ خود دارید و می‌توانید چند کار را انجام دهید بیشتر است. در این شرایط می‌توانید چندکار را انجام دهید:

کامپیوتر را ریستارت کنید تا مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ حل شود

هنگامی که با رایانه خود مشکل دارید، این اولین چیزی است که باید قبل از انجام هر گونه عیب یابی دیگری امتحان کنید. راه اندازی مجدد رایانه سریع و آسان است و ممکن است مشکلاتی را که در مورد کار نکردن صفحه کلید خود دارید حل کند.

صفحه کلید را تمیز کنید

نکته‌ای که در مورد کیبورد لپ تاپ وجود دارد این است که کلید‌ها دارای فاصله کمتری هستند به این معنی که فضا‌های داخل کلید‌ها بسیار باریک‌تر است و گاهی گرد و غبار، مو و سایر کثیفی‌ها می‌توانند بر عملکرد صفحه کلید تأثیر بگذارند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان صفحه کلید را تمیز کنید.

قبل از شروع، مطمئن شوید که لپ تاپ شما به دلایل ایمنی خاموش و از برق جدا شده است. پس از انجام این کار، لپ تاپ خود را وارونه کنید، آن را به آرامی تکان دهید و آن را به پایین فشار دهید.

سعی کنید از صفحه کلید خارجی استفاده کنید

اتصال یک صفحه کلید خارجی به لپ تاپ و دیدن اینکه آیا کار می‌کند ضرری ندارد. اگر صفحه کلید خارجی کار نمی‌کند، احتمالاً مشکل شما مبتنی بر نرم افزار است. اگر صفحه کلید خارجی کار می‌کند باید نگران باشید، زیرا این می‌تواند به این معنی باشد دستگاه شما مشکل جدی تری دارد.

درایور‌های صفحه کلید را به روز کنید

گاهی اوقات نرم‌افزار نادرست یا فاسد می‌شود. همین امر در مورد درایور‌ها نیز صدق می‌کند، که اگر مشکلی در کار نکردن صفحه کلید لپ‌تاپ خود دارید، می‌توانید به راحتی آن‌ها را به‌روزرسانی کنید. برای به‌روزرسانی درایور‌های صفحه‌کلید خود با هدف رفع مشکل کار نکردن صفحه‌کلید لپ‌تاپ:

روی دکمه جست وجو در نوار وظیفه ویندوز کلیک کنید.

Device Manager را پیدا کرده و انتخاب کنید.

گزینه Keyboards را باز کنید.

صفحه کلید خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید.

درایور آپدیت را بزنید.

جست وجوی خودکار برای درایور‌ها را انتخاب کنید.

دستورالعمل‌ها را برای به روز رسانی درایور‌ها دنبال کنید.

درایور‌های صفحه کلید را حذف کنید

چگونه مشکل کار نکردن صفحه کلید لپتاپ رو حل کنیم؟

اگر به‌روزرسانی درایور‌ها به شما کمک نمی‌کند مشکل کار نکردن صفحه‌کلید لپ‌تاپ را حل کنید، می‌توانید همه کار‌ها را انجام دهید و آن‌ها را حذف کنید. سیستم‌عامل صفحه‌کلید شما را می‌شناسد و به تنهایی درایور‌ها را دوباره نصب می‌کند. برای حذف درایور‌های صفحه کلید:

روی دکمه جستجو در نوار وظیفه ویندوز کلیک کنید.

Device Manager را پیدا کرده و انتخاب کنید.

گزینه Keyboards را باز کنید.

صفحه کلید خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید.

Uninstall Device را انتخاب کنید.

با انتخاب Uninstall تایید کنید.


بیشتر بخوانید؛

هشدار گوگل به صاحبان اندروید؛ این برنامه ها را حذف کنید

گوشی ۲ میلیارد تومانی آیفون! + عکس

مهمترین نکاتی که برای خرید گوشی اندرویدی باید بدانید


وجود بدافزار یا ویروس را بررسی کنید

بدافزار‌ها و ویروس‌ها می‌توانند از راه‌های مختلفی بر رایانه شما تأثیر بگذارند و یکی از آن‌ها محدود کردن عملکرد صفحه کلید شما است. خلاص شدن از شر بدافزار‌ها یا ویروس‌ها به تنهایی کار سختی است، اما برنامه‌های بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند کامپیوتر خود را تمیز کنید. برنامه‌های کاربردی رایج برای مقابله با بدافزار‌ها و ویروس‌ها عبارتند از:

Malwarebytes

Avast

مک آفی

نورتون

از طرف دیگر، می‌توانید از Windows Security، ابزار آنتی ویروس اصلی مایکروسافت استفاده کنید که از پیش، روی دستگاه‌های ویندوز نصب شده و بسیار خوب کار می‌کند.

وارد بایوس شوید

ما تمام نرم‌افزار‌های اولیه و گزینه‌های تنظیمات را بررسی کرده ایم و اکنون زمان آن رسیده است که گزینه‌های جدی‌تر برای رایانه را نگاه کنیم، بنابراین ضروری است که بایوس را بررسی کنیم تا مشخص شود آیا سیستم صفحه‌کلید را می‌شناسد یا خیر.

کامپیوتر را ریستارت کرده و وارد بایوس شوید. شما می‌توانید این کار را با فشار دادن مکرر یک کلید خاص در حین بوت شدن کامپیوتر انجام دهید.

انتخاب اینکه کدام کلید را فشار دهید بستگی به لپ‌تاپ شما دارد - معمولاً F۲ یا Delete است و کلید‌های دقیقی که باید استفاده کنید اغلب در پایین صفحه نمایش داده می‌شوند که رایانه شما در حال راه‌اندازی است.

اما همیشه این طور نیست و یک جست و جوی سریع در گوگل باید به شما کمک کند تا روش دقیق دسترسی لپ تاپ خود به بایوس را پیدا کنید.

اگر می‌توانید وارد بایوس شوید، مشکل نرم افزاری مقصر مشکل مربوط به صفحه کلید است، اما اگر نتوانید وارد بایوس شوید، به احتمال زیاد با مشکل سخت افزاری روبرو هستید.