۰ نفر

ساز و کار قطع اینترنت در مناطق برگزاری کنکور چگونه است؟

۲۹ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبر: 696054
ساز و کار قطع اینترنت در مناطق برگزاری کنکور چگونه است؟

در راستای تصمیمات اخذ شده برای قطع اینترنت همراه در مناطق برگزاری کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه، شیوه این کار به این شکل است که همه آنتن های BTS نزدیک حوزه های امتحانی در ساعتهای اعلام شده از سوی اپراتورهای موبایل، قطع می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال برگزاری کنکور سراسری در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال جاری و اخذ تصمیم برای قطع اینترنت جهت جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوال های کنکور، روز چهارشنبه پیامک هایی برای آگاهی ساکنان اطراف حوزه های برگزاری کنکور ارسال شده تا آنها از این موضوع مطلع شوند. 

در این پیام که از سوی سازمان سنجش ارسال شده گفته شده که به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، قطع اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. 

با اعلام خبر قطع اینترنت، درباره ساز و کار و چگونگی این قطعی، سوال و ابهاماتی برای مردم ایجاد شده است.

همچنین این سوال مطرح شده که با توجه به اینکه در اکثر محلات تهران حوزه های امتحانی برگزاری کنکور وجود دارد، آیا عملا اینترنت کل تهران تا ساعت ۱۱:۳۰ قطع خواهد شد؟

اما طبق آنچه که اعلام شده، اینترنت در حوزه های برگزاری کنکور به صورت نقطه ای، قطع می شود و اگر مشترکانی که پیامک مذکور را دریافت کرده اند، در ساعتهای اعلام شده، از محدوده های مذکور خارج شوند، به اینترنت همراه دسترسی خواهند داشت یا برعکس اگر پیامک دریافت نکرده و صبح پنجشنبه یا جمعه وارد محدوده مذکور شوند، اینترنت همراه نخواهند داشت؛ درواقع آنتن های BTS نزدیک حوزه امتحانی قطع می شوند و این موضوع صرفا به شماره مشترک ربطی ندارد.

بر این اساس، سازمان سنجش آموزش کشور، پیشتر، محل و مناطق حوزه های برگزاری کنکور را به اپراتورها اعلام و ارسال کرده است و اپراتورها اینترنت را در ساعات و روزهای اعلام شده، قطع خواهند کرد.