۰ نفر

پاسخ زیرساخت به شکایت کاربران درباره کندی سرعت اینترنت

۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبر: 691631
پاسخ زیرساخت به شکایت کاربران درباره کندی سرعت اینترنت

رییس شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن توضیح در خصوص علت کندی اینترنت، از وعده وزارت ارتباطات برای حل این مشکل خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر؛ امیر محمدزاده لاجوردی، رییس شرکت ارتباطات زیرساخت ، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر کاهش پهنای باند اینترنت بین‌الملل اظهار کرد: لازم به ذکر است که هم اکنون بیش از ۳ برابر نیاز مردم ظرفیت برای اینترنت بین‌الملل وجود دارد. بنابراین موضوع کاهش پهنای باند درست نیست.

وی افزود: در شبکه داخل نیز وضعیت مناسب است و کمبود ظرفیت در شرایط فعلی وجود ندارد. اختلال اشاره شده توسط وزیر ارتباطات نیز ناشی از مشکل یکی از اپراتورها بود که با کمک وزارت ارتباطات رفع شد.

لاجوردی افزود: به دلیل وجود ظرفیت کافی، آنلاین‌شدن مدارس و دانشگاه‌ها تأثیری در ایجاد اشباع در شبکه نداشته و سرویس‌های داخلی بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کنند.

رئیس شرکت زیرساخت درباره شکایات کاربران در خصوص کاهش سرعت اینترنت تصریح کرد: اغلب شکایاتی که در حوزه کندی اینترنت مطرح می‌شود مربوط به فیلترشکن‌هاست. اتصال به اینترنت از طریق فیلترشکن غیر از آسیب‌های امنیتی که به دستگاه کاربر می‌زند باعث کند شدن سرعت اینترنت هم می‌شود.

وی افزود: یک مشکل دیگر برخی از کاربران مخصوصاً برنامه نویسان و کاربران حرفه‌ای، در دسترسی به سایت‌ها و خدماتی است که ما را تحریم کرده‌اند و تا پیش از این اینگونه کاربران از طریق فیلترشکن به آن‌ها دسترسی داشتند.

لاجوردی اظهار داشت: برای حل مشکل این دسته از کاربران در وزارت ارتباطات و نیز توسط بخش خصوصی، سرویس‌هایی برای حل این مشکلات ارائه شده است و هم اکنون دسترسی به بسیاری از سایت‌های تحریمی بدون نیاز به فیلترشکن امکان پذیر است. با این وجود در همین ماه سرویسی با کیفیت مناسب‌تر برای این دسته کاربران معرفی خواهد شد. این موضوعات ارتباطی به حملات ندارد.