۰ نفر

امکانات جدید به گوشی های اپل اضافه می شود؟

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۶
کد خبر: 688715
امکانات جدید به گوشی های اپل اضافه می شود؟

در پتنت اپل اشاره شده که این شرکت قصد دارد ارسال داده‌های دیگری مانند صوت و تصویر را به ویژگی خود اضافه کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ویژگی ارتباط ماهواره‌ای اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا در شرایط موردنیاز و مناطقی که پوشش موبایل یا وای‌فای ندارند، پیام‌های متنی خود را برای خدمات اضطراری ارسال کنند. این سرویس ابتدا در ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی شد و اخیراً در دسترس کاربران در بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایرلند نیز قرار گرفته و انتظار می‌رود در آینده کشورهای بیشتری به آن دسترسی پیدا کنند. حالا گفته شده که اپل برنامه‌های بیشتری برای این سرویس دارد.

در حالی که اپل فعلاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود را به پیام‌های متنی محدود کرده، مشخصات یک پتنت که اکنون فاش شده، نشان می‌دهد که این غول فناوری برنامه‌های بیشتری برای قابلیت خود دارد. در این پتنت توضیح داده شده که این شرکت قصد دارد پشتیبانی از داده‌های صوتی، تصویری و دیگر رسانه‌ها را نیز به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود اضافه کند.

توضیحات پتنت اپل

در گزارش Patently Apple درباره پتنت اپل آمده است:

«داده‌های ارتباط ماهواره‌ای که توسط فرستنده‌های گیرنده و آنتن منتقل می‌شوند، ممکن است شامل داده‌های رسانه‌ای (مانند استریم ویدیو، داده‌های تلویزیون، داده‌های رادیویی ماهواره‌ای و غیره)، داده‌های صوتی (مانند داده‌های صوتی تلفن)، داده‌های اینترنتی و یا هر داده دلخواه دیگری باشند.»

اپل در حال حاضر برای توسعه این قابلیت 450 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که این مبلغ صرف پشتیبانی از ویژگی ارتباطات ماهواره‌ای می‌شود. هرچند این سرمایه‌گذاری برای سرویسی که بخش کوچکی از دارندگان آیفون به آن دسترسی دارند، مبلغ قابل توجهی محسوب می‌شود، اما اگر غول کوپرتینویی قصد داشته باشد قابلیت‌های آن را افزایش دهد، ممکن است سرمایه‌گذاری نسبتاً متوسطی به نظر برسد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که توضیحات ارائه‌شده در پتنت‌ها همیشه به محصولات یا سرویس‌هایی نهایی تبدیل نمی‌شوند، اما با توجه به اینکه ارتباط ماهواره‌ای در چند وقت گذشته توجهات زیادی را به خود جلب کرده، ممکن است اپل نیز در آینده سرمایه‌گذاری خود در این زمینه را افزایش دهد.