۰ نفر

واتساپ به اصلاحات تن داد؛ قابلیت کاربردی مهمان واتس اپ

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۹
کد خبر: 684587
واتساپ به اصلاحات تن داد؛ قابلیت کاربردی مهمان واتس اپ

کلیه کاربران واتس‌اپ در سراسر جهان به‌زودی می‌توانند با قابلیت جدید «Message Yourself» به خودشان پیام ارسال کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کلیه کاربران واتس‌اپ در سراسر جهان به‌زودی می‌توانند با قابلیت جدید «Message Yourself» یا «به‌ خودتان پیام دهید»، قابلیتی مشابه «پیام‌های ذخیره‌شده» در تلگرام را تجربه کنند. هم‌اکنون واتس‌اپ شروع به انتشار این ویژگی کرده است، اما تمام کاربران طی هفته‌های آینده به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

کاربران از طریق این ویژگی جدید می‌توانند یک چت شخصی با خود ایجاد کرده و در صورت نیاز، یادداشت‌ها و پیام‌ها را در آنجا ذخیره کنند تا بتوانند در صورت نیاز به اطلاعات ذخیره‌شده دسترسی داشته باشند.

قابلیت ارسال پیام به خود واتس‌اپ

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ متعلق به متا از انتشار قابلیت جدید این برنامه خبر داد که در هفته‌های‌ آینده در دسترس تمامی کاربران سیستم عامل اندروید و iOS قرار خواهد گرفت. پیش‌تر وب‌سایت WABetaInfo در اواخر اکتبر اعلام کرده بود که متا به‌صورت محدود، نسخه آزمایشی این قابلیت را در دسترس برخی کاربران قرار داده است. اکنون این شرکت قصد دارد طی هفته‌های آینده دسترسی به این ویژگی جدید را در دسترس تمامی کاربران این پیام‌رسان قرار دهد.

کاربران هنگام ایجاد صفحه چت جدید، مخاطب خود را در بالای لیست مخاطبین واتس‌اپ می‌بینند. با ضربه‌زدن روی آن مخاطب، می‌توانند برای وی پیام ارسال کنند. با اضافه‌شدن قابلیت جدید، امکان بازکردن صفحه چت با خود کاربر نیز فراهم می‌شود. امکان پین کردن این صفحه چت در قسمت بالای فهرست چت‌ها نیز وجود دارد تا کاربران مجبور نشوند برای یافتن داده‌های ذخیره‌شده در آن صفحه انبوهی چت‌ها را جستجو کنند.

اپلیکیشن سیگنال که به‌نوعی رقیب واتس‌اپ محسوب می‌شود، چنین قابلیتی را به نام Note to Self در دسترس کاربران قرار داده است که کارایی مشابه Message Yourself واتس‌اپ دارد. با این تفاوت که کاربران واتس‌اپ می‌توانند صفحه مربوط به چت با خودشان را در بالای همه چت‌‌ها مشاهده کنند. حال آنکه سیگنال چنین دسترسی را برای کاربران خود فراهم نکرده و کاربران این اپلیکیشن برای استفاده از این ویژگی، باید Note to Self را جستجو و انتخاب کنند.

پلتفرم Slack نیز یک فضای اختصاصی با عنوان Jot Something Down دارد که به کاربران اجازه می‌دهد یادداشت‌هایی را برای خود ارسال کنند. تلگرام نیز ویژگی مشابهی را به نام پیام‌های ذخیره‌شده ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند پیام‌های موردنظر خود را در آن قسمت ذخیره کنند.