۰ نفر

هشدار سناتورهای آمریکایی درباره توییتر

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۰:۵۶
کد خبر: 682489
هشدار سناتورهای آمریکایی درباره توییتر

سناتورهای دموکرات در نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) هشدار دادند توئیتر در جهت بی‌اعتنایی به کاربران عمل می‌کند.

به گزارش رویترز، هفت سناتور دموکرات روز پنجشنبه نامه‌ای به کمیسیون تجارت فدرال (FTC ) ارسال کردند و هشدار دادند که توئیتر در جهت بی‌اعتنایی به کاربران عمل می‌کند و از آنها خواستند تا هرگونه نقض حکم رضایتی را که این کمیسیون با توئیتر امضا کرده، بررسی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قانونگذاران، از جمله سناتورها ریچارد بلومنتال و الیزابت وارن، از این کمیسیون خواستند تا در صورت لزوم، اقدامات اجرایی علیه شرکت و علیه مدیران را در نظر بگیرد. در این نامه آمده: در هفته‌های اخیر، ایلان ماسک، مدیر اجرایی جدید توئیتر اقدامات هشداردهنده‌ای را انجام داده که یکپارچگی و ایمنی این پلتفرم را تضعیف کرده است. علیرغم هشدارهای واضح، ویژگی‌های جدیدی را اعلام کرده که از این تغییرات برای کلاهبرداری و جعل هویت خطرناک سوء استفاده می‌شود.

دو هفته اول مالکیت ماسک بر توئیتر با تغییرات سریع و هرج و مرج همراه بوده است. او به سرعت مدیرعامل قبلی این شرکت و دیگر رهبران ارشد را برکنار و سپس نیمی از کارکنان آن را در اوایل این ماه اخراج کرد.

نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه این تحولات منجر به عدم پایبندی توئیتر به توافق‌نامه ماه می 2022 با تنظیم‌کننده ایالات متحده شود که در آن این شرکت موافقت کرد تا شیوه‌های حفظ حریم خصوصی خود را بهبود بخشد و مسئولیت را برعهده افرادی بگذارد که در سمت‌های خاصی بودند، وجود دارد.

کمیسیون تجارت فدرال هفته گذشته گفت که تحولات اخیر در توئیتر را با نگرانی دنبال می کند. هیچ مدیرعامل یا شرکتی فراتر از قانون نیست و شرکت ها باید از دستورات رضایت ما پیروی کنند.