۰ نفر

۸ علامت خرابی باتری گوشی

۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 677378
۸ علامت خرابی باتری گوشی

آگاهی از علائم هشدار دهنده خرابی باتری گوشی همراه می‌تواند عمر آن را طولانی کرده و از هزینه اضافی پیشگیری کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هر دارنده تلفن همراه متوجه ناامیدی ناشی از از دست دادن شارژ در لحظه مورد نیاز است. چه در حال گشت و گذار در شهر باشید، چه در یک تماس کاری یا در حال انجام تحقیق در راه رسیدن به یک جلسه، در ثانیه‌ای که قدرت خود را از دست می‌دهید، بهره وری شما منجمد می‌شود.

اگر تلفن شما خاموش شده و اصلا روشن نشود، احتمالا تعجب خواهید کرد که آیا خود تلفن آسیب دیده است. خوشبختانه باتری تلفن همراه به ندرت ناگهانی خراب می‌شود. علائمی وجود دارند که به شما خرابی باتری تلفن همراهتان را هشدار می‌دهند که اگر این علائم را زودتر از موعد مشاهده کردید، ممکن است بتوانید باتری را تعمیر کنید؛ بنابراین اگر تلفن شما به درستی کار نمی‌کند، باید این هشت علامت خرابی باتری تلفن همراه را بررسی کنید:

۱: شارژ باتری تلفن همراه چندان دوام نمی‌آورد

ممکن است گوشی خود را اول صبح شارژ کرده باشید، اما تا اوایل بعد از ظهر، عمر باتری به ۵ ٪ کاهش یابد، حتی بدون استفاده بیش از حد. باتری‌های تلفن همراه طوری طراحی شده‌اند که تعداد چرخه‌های شارژ مشخصی داشته باشند. خوشبختانه کاهش عمومی باتری معمولا در طول این چرخه‌ها اتفاق می‌افتد، به عبارت دیگر به آرامی اتفاق خواهد افتاد.

در ابتدا ممکن است تعجب کنید که چرا شارژ کمی باقی مانده است؛ در حالی که این به آرامی برای تلفن شما عادی می‌شود، باتری همچنان رو به کاهش است و به شما زمان زیادی می‌دهد تا متوجه شوید که باتری تلفن همراه شما ممکن است در حال اتمام باشد.

۲: کاهش سریع در عمر باتری وجود دارد

گاهی اوقات، یکی از بارزترین علائم خرابی باتری تلفن همراه، سرعت شارژ آن است. ممکن است گوشی خود را با شارژ ۱۰۰% از برق بکشید، اما بلافاصله شاهد کاهش آن به ۸۰% یا ۹۰% باشید. اگرچه غیرمعمول نیست که تلفن‌ها فورا چند درصد شارژ باتری را از دست بدهند، افت فوری ۱۰ درصد یا بیشتر احتمالا سرنخی از به خطر افتادن باتری شما است.

۳: تلفن به سرعت بیش از حد گرم می‌شود

در حالی که تلفن‌های همراه ممکن است با استفاده گرم شوند، گرمای مداوم می‌تواند نشانه‌ای از خرابی باتری تلفن همراه باشد. در این جا می‌توانید دمای باتری خود را در حالی که گوشی در حال شارژ شدن است، بررسی کنید، اگر به نظر می‌رسد که دما هر بار که شارژ می‌کنید افزایش می‌یابد، به احتمال زیاد باتری شما علائم خرابی را نشان می‌دهد.

۴: گوشی در حال متورم شدن است

تورم یا برآمدگی در گوشی شما می‌تواند خطرناک باشد. باتری‌های تلفن همراه که در حال خراب شدن هستند، ممکن است متورم شوند. اگر تلفن شما علائمی از تورم نشان می‌دهد، استفاده از آن را متوقف کرده و آن را تعویض کنید. باتری‌های تلفن به طور کلی ایمن هستند، اما بهتر است مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می‌کند تا این که به گوشی یا خودتان آسیب وارد کنید.

۵: تنها در حالت اتصال به پریز روشن می‌شود

اگر باتری تلفن همراه شما فقط زمانی که به برق وصل است، کار می‌کند، احتمالا در حال از بین رفتن است. تا زمانی که بتوانید ترتیب تعویض باتری خود را بدهید، باید زمانی که نیاز به استفاده از تلفن خود دارید نزدیک پریز برق بمانید.

۶: گوشی خود به خود راه اندازی مجدد می‌شود

این می‌تواند یک علامت ناامید کننده از خرابی باتری باشد. اگر زمانی که در جریان کاری هستید، گوشی شما بدون علت، خود به خود راه اندازی مجدد شود، تقریبا باید آن را تعویض کنید.

۷: تلفن شماره‌های باتری غیر قابل اعتماد را نمایش می‌دهد

در حالی که درک و پیش بینی کاهش شارژ باتری در زمانی که به خوبی کار می‌کند آسان است، باتری در معرض خطر اغلب به طور غیر منتظره‌ای خاموش می‌شود، زمانی که به نظر می‌رسد عمر باتری زیادی باقی مانده است. این یک علامت مطمئن از خرابی باتری گوشی است. آن را برای تجزیه و تحلیل بیشتر، چه علت یک فایل خراب روی گوشی شما یا خود باتری باشد به یک مرکز تعمیر ببرید.

۸: گوشی اصلا برق ندارد

اگر باتری تلفن همراه شما پس از وصل شدن به برق شارژ نمی‌شود، می‌تواند نشانه آن باشد که باتری شما قبلا خراب شده است. شارژر را با گوشی دیگری امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکل باتری دارید و مشکل شارژر نیست.

اگر می‌دانید باتری تلفن همراه شما در حفظ و نگهداری برق مشکل دارد، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای حفظ عمر آن انجام دهید؛ به عنوان مثال، از شارژ بیش از حد تلفن خود اجتناب کنید. اگر از روی عادت روزانه گوشی خود را شارژ می‌کنید، سعی کنید آن را یک روز در میان یا زمانی که باتری کاملا خالی شده است، شارژ کنید. همچنین از گذاشتن گوشی در دمای شدید، چه سرد و چه گرم خودداری کنید، زیرا هر دو حالت باتری شما را زودتر خالی می‌کنند.

امیدواریم این علائم خرابی باتری تلفن همراه برای حل مشکل شما مفید باشند، زیرا متوجه می‌شوید که آیا تلفن شما نیاز به تعمیر دارد یا فقط به باتری جدید نیاز دارید. به یاد داشته باشید، اگر به یک دستگاه جدید نیاز دارید، راه حل مناسب را بیابید، یک تعمیرگاه قابل اعتماد تلفن همراه، تعمیرگاهی که خدمات خوبی ارائه می‌دهد و باتری قدیمی شما را به درستی بازیافت می‌کند.