۰ نفر

چگونه گوشی را به دستگاه ضبط صدای حرفه ای تبدیل کنیم؟

۳ آبان ۱۴۰۱، ۸:۲۰
کد خبر: 676244
چگونه گوشی را به دستگاه ضبط صدای حرفه ای تبدیل کنیم؟

با چند روش آسان می‌توانید کیفیت صدا و تصویر را در ویدیوهای ضبط شده توسط گوشی همراه خود را ارتقاء دهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با یک گوشی هوشمند در جیب خود، همیشه یک ضبط کننده صوتی و تصویری توانا در دست خواهید داشت. ضبط صدا در تلفن شما می‌تواند به شما کمک کند مصاحبه را ذخیره کنید، یک پادکست ایجاد کنید، سخنرانی‌های یک ترم را ثبت کنید و ویدیو‌های خانگی خود را بسیار جذاب‌تر بسازید.

در تمام این سناریوها، کیفیت صدای بد این قدرت را دارد که تلاش شما را خراب کند. اگر می‌خواهید مصاحبه را رونویسی کنید، کلمات و عبارات را از دست خواهید داد. اگر صدا را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارید، شنوندگان از صدای کم یا صدا‌های مزاحم پس زمینه آزرده می‌شوند. همین امر در مورد ضبط ویدیو نیز صدق می‌کند. نمی‌خواهید صدا‌های تحریف شده کلیپ‌های تعطیلات شما را خراب کنند.

این بدان معنا نیست که باید یک استودیوی کامل صدا را با خود حمل کنید؛ بلکه منظور این است که چند تغییر می‌تواند تفاوت بزرگی در توانایی گوشی شما برای ضبط صدای باکیفیت ایجاد کند. فقط برخی تنظیمات را تغییر دهید، چند افزونه خوب انتخاب شده را دانلود کرده و روی یک میکروفون قابل حمل سرمایه گذاری کنید.

در ادامه برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید، ارائه شده اند.

اصول اولیه صدای خوب

گوشی‌های هوشمند میکروفون داخلی فوق العاد‌های ندارند؛ اما حتی قبل از شروع دانلود برنامه‌ها و خرید محصولات، می‌توانید چند قدم برای به حداکثر رساندن کیفیت صدای ورودی بردارید.

اول از همه بدانید که میکروفون‌های تلفن شما در کجا قرار دارند. معمولا آن‌ها را در پایین گوشی، جایی که صحبت می‌کنید و در کنار دوربین پیدا خواهید کرد. در مرحله بعد، مطمئن شوید که هیچ مورد، انگشت یا سایر وسایل مانع این ورودی‌ها نمی‌شود. به یاد داشته باشید که آن‌ها را به سمت منبع اصلی صدای خود هدایت کنید.

علاوه بر این، به محیطی که در آن ضبط می‌کنید نیز توجه کنید. یک تنظیم دقیق ممکن است بتواند صدا‌های مزاحم مانند صدای باد یا هجوم آوردن افراد در پس زمینه را کاهش دهد. شما همیشه زمان لازم برای اصلاح ناحیه‌ای که قصد ضبط آن را دارید، ندارید؛ اما اگر این کار را انجام دادید، سعی کنید با تقویت صدا‌هایی که می‌خواهید ضبط کنید و صدا‌هایی را که نمی‌خواهید، آکوستیک را بهبود ببخشید.

به سادگی نزدیک‌تر شدن به سوژه می‌تواند صدای شما را بسیار بهتر از صدای دور ضبط کند، اگر در یک سخنرانی عمومی هستید، سعی نکنید صدا را از بیست ردیف عقب ضبط کنید، خودتان و تلفنتان را تا حد امکان به جلوی اتاق نزدیک کنید.

در نهایت، قبل از شروع ضبط در گوشی هوشمند خود، دستگاه را بی‌صدا کنید یا آن را در حالت پرواز قرار دهید؛ چرا که صدای پینگ یک پیام جدید یا ارتعاشات تند یک تماس تلفنی دریافتی ضبط را متوقف می‌کند.

ضبط صدا حرفه ای ضبط صدا

برنامه‌ها و تنظیمات

با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری میکروفون تلفن شما، یک برنامه ضبط تخصصی فقط می‌تواند کار‌های زیادی انجام دهد. به همین دلیل است که برای فیلمبرداری، برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی شما صدا را مانند هر برنامه فیلم‌برداری دیگری ضبط می‌کند. با این حال برخی از برنامه‌های فقط صوتی، گزینه‌ها و تنظیمات مفیدی را ارائه می‌دهند که می‌توانید برای به حداکثر رساندن کیفیت صدا تغییر دهید.

در iOS، برنامه Voice Memo داخلی می‌تواند صدای بسیار خوبی را ضبط کند و شما می‌توانید آن را حتی بیشتر بهبود ببخشید؛ به این ترتیب که به Settings > Voice Memos > Audio Quality بروید و کیفیت را به Lossless تغییر دهید.

برای کنترل بیشتر، Voice Record Pro (فقط iOS) صفحه اصلی را ارائه می‌دهد که در آن می‎‌توانید تنظیمات مختلف را انجام دهید. کنترل بهره را به حداقل برسانید، یا نرخ نمونه، نرخ بیت و کیفیت کدگذاری را افزایش دهید تا ضبط نهایی خود را افزایش دهید.

همچنین نکته قابل توجه ضبط صدا و ویرایشگر صوتی (فقط iOS). به اندازه Voice Record Pro به شما کنترل زیادی روی فرمت خروجی نمی‌دهد، اما استفاده از آن ساده است و کار خوبی برای مدیریت ضبط‌های متعدد انجام می‌دهد. این برنامه همچنین صدا را به متن برای شما رونویسی می‌کند.

در اندروید، Titanium Recorder یکی از کامل‌ترین راه حل‌ها را برای ضبط صدا ارائه می‌دهد. روی دکمه منو (سه نقطه) در بالا سمت راست ضربه بزنید و به تنظیمات بروید. در این جا می‌توانید نرخ نمونه، نرخ بیت و بهره را تنظیم کنید تا جزئیات بیشتری را برای صدای ضبط شده خود ثبت کنید.

گزینه عالی دیگر Recforge II (فقط اندروید) است که کنترل کاربر را با تنظیمات خودکار ترکیب می‌کند. با استفاده از این برنامه، می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه منو (سه خط) در بالا سمت چپ و باز کردن تنظیمات، فرمت ضبط و نرخ بیت را پیکربندی کنید. این همچنین به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که آیا برنامه باید از طریق همه میکروفون‌های تلفنی که دارید یا تنها یکی از آن‌ها ضبط کند. این برنامه به تنهایی می‌تواند تنظیمات افزایش را به طور خودکار کنترل کند. با این حال اگر نسخه رایگان را انتخاب کنید، نمی‌توانید کلیپ‌های طولانی‌تر از سه دقیقه ضبط کنید، برای این کار، باید برای ارتقاء تلاش کنید.

ضبط صدا حرفه ای تنظیمات میکروفن

میکروفون‌ها

افزودن یک میکروفون خارجی تنها راه مهم برای بهبود کیفیت صدایی است که گوشی شما ضبط می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید ویدیو‌ها و صدا‌های ضبط شده خود را در سطح بالایی ارائه دهید، باید روی بهترین میکروفون برای ضبط سرمایه‌گذاری کنید.

ابتدا باید یکی را انتخاب کنید که با گوشی شما کار کند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید با یک آیفون به‌روز از آن استفاده کنید، باید کانکتور لایتنینگ داشته باشد؛ برای کار با اکثر تلفن‌های اندرویدی مدرن نیز به درگاه USB-C نیاز دارد. در حالی که هزینه یک میکروفون معمولا به عنوان شاخص خوبی برای کیفیت آن عمل می‌کند، چند عامل دیگر نیز بر آن تأثیر دارند. علاوه بر بررسی برچسب قیمت خرید بالقوه، پاسخ فرکانس آن (محدوده صدا‌هایی که می‌تواند بشنود) و نرخ نمونه برداری را بررسی کنید.

اگر در اصل قصد دارید صدای صحبت کردن شخصی را ذخیره کنید، به دنبال یک میکروفون جهت دار باشید که گاهی اوقات میکروفون شاتگان نامیده می‌شود. شما می‌توانید میکروفون را به سمت منبع صوتی بگیرید. برای ضبط یک منطقه وسیع‌تر، شاید اگر قصد فیلم‌برداری از یک فیلم یا ضبط صدا‌های جمعیت را دارید، میکروفون جهت‌دار چندان ضروری نیست.

برای گفتار، Sennheiser HandMic Digital در ضبط مصاحبه‌ها عالی است و مستقیما به آیفون متصل می‌شود. برای ظرافت بیشتر، یک میکروفون لاوالر را امتحان کنید که به طور محجوب به یقه یا پیراهن می‌چسبد. ما Saramonic LavMicro-UC را انتخاب کنید که از طریق USB-C به اکثر گوشی‌های اندرویدی متصل می‌شود.

برای ضبط طیف وسیع‌تری از صدا، Shure MV۸۸ را توصیه می‌کنیم که همراه با لوازم جانبی بادگیر برای کاهش صدای سوت پس‌زمینه باد ارائه می‌شود. مستقیما به پورت لایتنینگ آیفون شما وصل می‌شود. برای یک گزینه ارزان‌تر، iRig Mic Cast را امتحان کنید. اگرچه این دستگاه به خوبی کار می‌کند، اما به جک ۳.۵ میلی متری صدا نیاز دارد. اگر گوشی شما این جک را ندارد، به آداپتور USB-C یا Lightning نیاز دارید.

اگر تنها یک دستگاه ضبط صدا می‌خرید، بهترین میکروفون را بخرید در غیر این صورت سه پایه‌های قابل حمل می‌توانند تلفن شما را در میدان ثابت نگه دارند و هر نوع شیء خانگی یا خریداری شده که مانع برخورد باد با میکروفون شود، کمک خواهد کرد.