۰ نفر

چگونه صاحب گوشی گمشده را پیدا کنیم؟

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۴
کد خبر: 674748
چگونه صاحب گوشی گمشده را پیدا کنیم؟

اگر برای شما نیز مهم است که بتوانید گوشی گمشده‌ای را به مالک اصلی آن برسانید، این راهکار‌ها را امتحان کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هم تا به حال گوشی هوشمند خود را فراموش کرده و یا گم کرده باشید، می‌دانید که بازیابی دستگاه گمشده چقدر می‌تواند سخت باشد، بنابراین هنگامی که یک وسیله گم شده را یافتید، باید در اسرع وقت آن را برگردانید.

اکثر افراد برای امنیت بیشتر صفحه نمایش تلفن خود را قفل می‌کنند، از این رو نمی‌توانید به سادگی به برنامه فهرست تماس‌ها دسترسی داشته و شروع به تماس با دوستان و خانواده مالک کنید. باید به روش‌های دیگری برای بازیابی تلفن گمشده اعتماد کنید. در ادامه به چند روش ساده برای این منظور اشاره شده است که می‌توانید با بکارگیری آن‌ها صاحب گوشی گمشده را بیابید.

منطقه را بررسی کنید

کلاه کارآگاهی خود را بر سر بگذارید و منطقه‌ای را که تلفن را پیدا کردید، جستجو کنید. آیا یک کیف پول یا یک کت که می‌تواند برخی از جزئیات تماس را داشته باشد، می‌بینید؟ همچنین اگر موردی وجود دارد، به آن نگاه کنید، زیرا ممکن است حاوی کارت ویزیت، کارت اعتباری، کتیبه یا سرنخ دیگری باشد که به شما در شناسایی صاحب دستگاه کمک کند.

در حالی که در حال بررسی منطقه هستید، آیا کسی را می‌بینید که با تعجب به دنبال وسیله گم شده خود در اطراف باشد؟ مشاهده افراد اطرافتان سریع‌ترین راه برای بازیابی تلفن است، مالک همچنین ممکن است با عجله به منطقه بازگردد تا تلفن خود را پیدا کند، بنابراین اگر وقت دارید، مدتی در آنجا بمانید.

گوشی را روشن نگه دارید

قبل از شروع بازی با صفحه قفل، مطمئن شوید که گوشی را روشن و باتری آن را شارژ نگه داشته‌اید. باید آن را روشن بگذارید، زیرا صاحب آن احتمالا گوشی دیگری پیدا می‌کند و در اسرع وقت با شماره خود تماس می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید فورا تحویل بگیرید و یک جلسه ترتیب دهید. البته در صورت خاموشی، روشن نگه داشتن گوشی غیرممکن است. اگرچه ممکن است شارژر را در کنار تلفن گمشده پیدا نکنید، می‌توانید از کابل‌های خود یا یکی از دوستانتان برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید. شما به یک شارژر کانکتور لایتنینگ برای آیفون‌ها و یک شارژر microUSB یا USB-C برای دستگاه‌های اندرویدی نیاز دارید. اگر شارژر سازگار در جایی ندارید، ادامه دهید و شارژر دیگری بخرید، ارزان است و احتمالا صاحب اصلی آن هزینه را به شما پرداخت خواهد کرد.

صفحه قفل را با دقت مطالعه کنید

اگر مالک تلفن گمشده جزئیات تماس اضطراری را در دستگاه خود ذخیره کرده باشد، می‌توانید از صفحه قفل به این دوستان دسترسی داشته باشید. در دستگاه iOS، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید یا دکمه Home را فشار دهید تا صفحه رمز عبور باز شود، روی پیوند اضطراری در گوشه پایین سمت چپ ضربه بزنید و شناسه پزشکی را انتخاب کنید. اگر گوشی اندرویدی را برداشته‌اید، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید، روی تماس اضطراری و سپس مشاهده اطلاعات اضطراری ضربه بزنید. اگر مخاطب اضطراری را در لیست مشاهده کردید، با آن‌ها تماس بگیرید تا متوجه شوید تلفن چه کسی را پیدا کرده‌اید.

در حالی که در حال انجام آن هستید، احتمالا باید مخاطبان اضطراری را به صفحه قفل تلفن خود اضافه کنید. در آیفون، به برنامه تنظیمات بروید، روی ورودی برنامه Health ضربه بزنید، شناسه پزشکی و سپس ویرایش را لمس کنید. در اندروید، می‌توانید به برنامه «ایمنی شخصی» بروید، روی نماد چرخ‌دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید و مخاطبان اضطراری خود را تنظیم کنید.

از یک دستیار دیجیتال بپرسید

به طور پیش‌فرض، iOS و اندروید هر دو به شما امکان می‌دهند به دستیار‌های دیجیتال خود، به ترتیب سیری و دستیارگوگل، مستقیما از صفحه قفل دسترسی داشته باشید، مگر اینکه صاحب تلفن این ویژگی را غیرفعال کرده باشد.

برای بالا کشیدن دستیار در آیفون بدون دکمه Home، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. برای آیفون‌های دارای دکمه Home (معمولا مدل‌های قدیمی‌تر)، به جای آن دکمه Home را فشار داده و نگه دارید. در اندروید، انگشت خود را از یکی از گوشه‌های پایین صفحه قفل به بالا بکشید.

هنگامی که به سیری یا دستیار گوگل دسترسی پیدا کردید، سعی کنید «Call mom»، «Call home» یا دستور دیگری را که ممکن است به یکی از مخاطبان صاحب تلفن دسترسی داشته باشد، بگویید. Siri همچنین ترفندی دارد که دستیار گوگل انجام نمی‌دهد: بپرسید «این گوشی کیست؟» برای آوردن اطلاعات تماس برای مالک، اگر آن‌ها را ارائه کرده باشند.

عکس بگیرید

در این مرحله، گزینه‌های دسترسی به مالک تلفن از طریق مخاطبان او را تمام کرده‌اید. اکنون زمان خلاقیت است. به عنوان مثال، این شخص ممکن است نوعی سیستم پشتیبان‌گیری عکس و ویدیو را در جای خود داشته باشد. این بدان معناست که تمام تصاویر و فیلم‌های گرفته شده در تلفن با ابر و سایر دستگاه‌های مالک همگام‌سازی می‌شوند.

معمولا می‌توانید به دوربین گوشی هوشمند از صفحه قفل آن دسترسی پیدا کنید: در iOS، انگشت خود را به سمت چپ بکشید. در اندروید، دکمه پاور را دوبار فشار دهید. برای استفاده از آن به نفع خود، از جزئیات تماس شخصی خود عکس بگیرید. اگر عکس با سیستم پشتیبان صاحب تلفن همگام شود، آن‌ها به راحتی می‌توانند با شما تماس بگیرند.

یک یادآوری تنظیم کنید

در روشی مشابه، می‌توانید از سیری یا دستیار گوگل برای تنظیم یادآوری استفاده کنید که صاحب گوشی می‌تواند از دستگاه دیگری ببیند. در iOS، دکمه روشن/خاموش (یا دکمه Home در صورت وجود) را فشار داده و نگه دارید. در اندروید، انگشت خود را از یکی از گوشه‌های پایین صفحه به بالا بکشید. وقتی برنامه دستیار ظاهر شد، بگویید: «یک یادآوری را برای ساعت ۲ بعد از ظهر تنظیم کنید. هر روز برای تماس» و سپس نام و شماره خود را ذکر کنید.

اگر صاحب تلفن در هر دستگاه دیگری وارد حساب کاربری اپل یا گوگل خود شده باشد، باید به یادآور‌های خود در آنجا دسترسی داشته باشد. در این صورت، یادداشتی را که شما گذاشته‌اید در ساعت ۲ بعد از ظهر ظاهر می‌شود. (یا هر زمانی که انتخاب کنید) هر روز. دیگر این به آن‌ها بستگی دارد که با آن‌ها تماس بگیرند یا خیر.