۰ نفر

حقایقی جالب از واتساپ

۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲
کد خبر: 671046
حقایقی جالب از واتساپ

در مقایسه با زمانی که مردم مجبور بودند چند روز در میان نامه‌های خود را به این طرف و آن طرف ارسال کنند، برنامه‌های پیام‌رسان زندگی ما را زیر و رو کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، با ظاهر شدن برنامه های جدید در هر دقیقه با مدها و ترفندهای خاص خود، واتس اپ به عنوان یکی از ساده ترین و در عین حال قابل اعتمادترین راه های ارتباطی باقی مانده‌است.

با این حال این برنامه محبوب پیام‌رسان همواره رایگان نبوده‌است؛ واتساپ در ابتدا ۱ دلار هزینه اشتراک سالانه دریافت می کرد و این فرایند تا سال ۲۰۱۶ ادمه داشت و از آن سال واتس اپ از دریافت هزینه دست کشید.

با توجه به اینکه واتس اپ امروزه یک سرویس رایگان است اما برخی از گزینه‌های آن تنها برای کاربرانی که هزینه اشتراک را پرداخت می‌کنند فعال است، واتس اپ تنها در سال ۲۰۱۷ درآمد ۱۵ میلیارد دلاری داشت. این پول در درجه اول از طریق کاربران واتس اپ بیزینس، به ویژه از دریافت هزینه پاسخ های دیرهنگام آنها به دست می آید.

به این شکل که اگر یک کسب و کار در عرض ۲۴ ساعت پس از ارسال سوال مشتری به مشتری پاسخ دهد، رایگان خواهد بود. پس از سپری شدن دوره ۲۴ ساعته، واتس اپ هزینه کسب و کار را دریافت می کند.

واتس‌اپ چقدر می‌ارزد؟

ارزش واتس اپ در حال حاضر ۵۰.۷ میلیارد دلار است؛ این امر ارزش بازار واتس اپ را حتی از تولید ناخالص داخلی برخی کشورها بالاتر می برد. به عنوان مثال، صربستان در اروپای شرقی تنها ۵۰.۶ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد.

واتس اپ ارزش بالاتری نسبت به بسیاری از شرکت های دیگر دارد. به عنوان مثال، خطوط هوایی آمریکا در حال حاضر ۱۵ میلیارد دلار ارزش دارد. غول موتورسیکلت هارلی دیویدسون نیز تنها به ارزش ۶ میلیارد دلار می رسد. حتی ناسا، آژانس فضایی پیشرو جهان، ارزشی معادل ۱۹.۳ میلیارد دلار دارد.

واتس اپ هیچ هزینه ای برای تبلیغات نمی کند

واتس اپ هیچ هزینه ای برای تبلیغات نمی کند و در عوض، بنیانگذاران برنامه تصمیم گرفتند منابع خود را بر روی توسعه یک برنامه پیام رسانی ساده، با کاربری آسان و قابل اعتماد متمرکز کنند. پس از آن انتظار می رفت که پایگاه کاربران خود به خود افزایش یابد، زیرا افراد بیشتری به مرور زمان شروع به استفاده از WhatsApp می کنند.

هند یک سرویس واتس اپ ویژه منحصر به فرد در کشور خود دارد

این واتس اپ Payments نام دارد، یک سرویس پرداخت آنلاین همتا به همتا که با مشارکت چندین بانک هندی کار می کند. توسعه در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در حال حاضر در حال آزمایش مستقیم با ۱ میلیون کاربر است، اگرچه واتس اپ هنوز هیچ اعلامیه ای در مورد راه اندازی نهایی ارائه نکرده است.

واتس اپ زمانی تنها ۵۵ کارمند داشت

این موضوع به سال ۲۰۱۴ قبل از خرید واتس اپ توسط فیس بوک برمی‌گردد. تا آن زمان، واتس اپ یک میلیارد کاربر داشت، به این معنی که به ازای هر ۱۴ میلیون کاربر، یک مهندس مسئولیت مدیریت اپلیکیشن را بر عهده داشت.