۰ نفر

چگونه مصرف باتری گوشی آیفون را کاهش دهیم

۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 670865
چگونه مصرف باتری گوشی آیفون را کاهش دهیم

برخی راهکار‌ها وجود دارد که توجه به آن می‌تواند مصرف باتری گوشی در سیستم عامل «iOS ۱۶» را کاهش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمریکایی اپل بسیاری از ویژگی‌های جالب را در گوشی‌های آیفون تدارک دیده است؛ اما همین ویژگی‌ها می‌تواند یک منبع نگرانی برای مصرف باتری این نوع گوشی‌ها نیز باشد.

در بسیاری از موارد، فناوری‌های هوشمند می‌توانند میزان انرژی مورد نیاز برای استفاده بهینه را بهبود بخشند؛ اما برخی اصلاحات هست که می‌توان برای صرفه جویی در باتری گوشی‌های دارای سیستم عامل «آی او اس ۱۶» بکار بست.

از جمله این موارد می‌توان به متوقف ساختن ویژگی جدید و دوست داشتن لمسی است. صفحه کلید لمسی به هنگام لمس می‌تواند حالت لرزش اندکی را در دستان شما ایجاد کند که این مسأله، تایپ را برای شما ممکن است راحت‌تر بکند. یکی از راه‌های کاهش مصرف باتری، این است که این ویژگی را در گوشی خود غیر فعال کنیم. برای اطمینان از خاموش بودن آن، در تنظیمات رفته و به دنبال صدا‌ها و لمس‌ها بگردید. همچنین شما می‌توانید صفحه کلید لمسی را خاموش کرده و از تبدیل صوت به نوشتار استفاده کنید.

یکی دیگر از راه‌های صرفه جویی در باتری، به روز رسانی برنامه‌ها در گوشی‌های آیفون است. باید بدانید به روز رسانی برنامه‌ها تنها ویژگی‌های جدید را در اختیار شما قرار نمی‌دهد، بلکه این کار به معنای آن نیز هست که جدیدترین نسخه مناسب برای سیستم عامل iOS ۱۶ را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

شما برای به روز رسانی برنامه‌ها می‌توانید به «اپ استور» (App Store) و بر روی عکس نمایه در بالا سمت راست کلیک کنید. سپس اسکرول صفحه را به پایین کشیده و تمامی برنامه‌های را آپدیت کنید.

مورد سومی که می‌توانید برای کاهش مصرف باتری ان را به کار بندید، تغییر صفحه نمایش به حالت تاریک است. روشنایی گوشی شما می‌تواند مقدار زیادی از باتری گوشی آیفون شما را مصرف کند؛ بنابراین فعال کردن وضعیت تاریک صفحه می‌تواند به صرفه جویی در مصرف باتری کمک کند؛ بنابراین تنظیمات را باز کرده و به دنبال گزینه «Display & Brightness» باشید و سپس روی گزینه Dark کلیک کنید.

همچنین شما می‌توانید قفل خودکار گوشی تان را روی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید که این کار نیز به شما کمک کرده و سبب می‌شود تا زمانی که از گوشی تان استفاده نمی‌کنید، صفحه نمایش تان متوقف شود.