۰ نفر

برنامه جدید واتساپ در خصوص آیفون های قدیمی

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۱:۳۱
کد خبر: 666449
برنامه جدید واتساپ در خصوص آیفون های قدیمی

توسعه‌دهندگان به عنوان بخشی از فرآیند توسعه مداوم، به تدریج پشتیبانی برنامه‌های خود از سیستم عامل‌های قدیمی را متوقف می‌کنند. حالا واتس‌اپ قصد دارد پشتیبانی از iOS ۱۱ و نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل اپل را از تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، با این وجود، برنامه واتس‌اپ روی گوشی‌های آیفونی که از سیستم عامل iOS ۱۲ یا نسخه‌های جدیدتر آن پشتیبانی نمی‌کنند، اجرا نخواهد شد. بنابراین اگر گوشی آیفون ۵s یا دستگاه‌های جدیدتر را دارید، می‌توانید پس از نصب iOS ۱۲ همچنان از اپلیکیشن WhatsApp استفاده کنید.

از آنجایی که معمولا برنامه‌ها به دلایل مختلفی این کار را انجام می‌دهند، بنابراین چنین تصمیمی از سوی شرکت متا به عنوان مالک اپلیکیشن واتس‌اپ تعجب‌آور نیست. همچنین اکنون نسخه بتا iOS ۱۶ منتشر شده است، بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که iOS ۱۱ در این مرحله یک سیستم عامل قدیمی محسوب شود.

بنابراین اگر گوشی قدیمی دارید که روی آن از اپلیکیشن واتس‌اپ استفاده می‌کنید، باید نسبت به تغییر گوشی یا سیستم عامل دستگاه خود (در صورت امکان‌پذیر بودن) اقدام کنید.

چرا واتس‌اپ پشتیبانی از این سیستم عامل را کنار می‌گذارد؟

توسعه‌دهندگان با وجود چندین دلیل معتبر، پشتیبانی برنامه‌های خود را روی سیستم‌عامل‌های قدیمی متوقف می‌کنند. مهم‌ترین دلیل اینکه، مدیریت پایگاه کد (Codebase) در دستگاه‌های قدیمی بسیار دشوار است. از آنجایی که برای توسعه برنامه‌ها از کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK) جدید استفاده می‌شود، نوشتن کد برای نسخه‌های قدیمی‌تر دشوار است.

یکی دیگر از دلایل آن‌ها، امنیت سیستم عامل‌های قدیمی و کدهایی است که برای آن‌ها نوشته شده است. علاوه بر این، در سیستم عامل جدید مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته ارائه شده که می‌تواند در طراحی و بهبود برنامه‌ها کاربردی باشند.

با وجود این موارد، واتس‌اپ و دیگر شرکت‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های بسیار قدیمی را کنار می‌گذارند.

واتس‌اپ اوایل سال جاری از قابلیت جدیدی تحت عنوان انجمن (Communities) به صورت آزمایشی رونمایی کرده بود که ویژگی‌های جدیدی در اختیار مدیران گروه‌ها قرار می‌دهد. اخیرا این سرویس پیام‌رسان اعلام کرد که این ویژگی در دسترس کاربران بیشتری قرار گرفته است.