۰ نفر

حذف ویژگی خرید زنده فیسبوک به نفع ریلز اینستاگرام

۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 658687
حذف ویژگی خرید زنده فیسبوک به نفع ریلز اینستاگرام

حذف ویژگی خرید زنده فیس بوک به نفع ریلز اینستاگرام طبق اعلام متا، ویژگی خرید زنده فیس بوک به نفع قابلیت ریلز اینستاگرام کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نظر می‌رسد رویداد‌های خرید زنده فیس بوک یکی دیگر از قربانیان متا است. طبق اعلامیه‌ای که در وب سایت این شرکت منتشر شده، قابلیت خرید زنده در فیس بوک در تاریخ ۱ اکتبر بازنشسته خواهند شد.

این ویژگی کمتر شناخته شده به صاحبان کسب و کار در فیس بوک اجازه می‌دهد تا محصولات خود را در ویدیو‌های زنده برای دنبال کنندگان خود به نمایش بگذارند که به نوعی مانند یک شبکه خرید خانگی شخصی است.

به جای استفاده از این ویژگی، متا از کسب و کار‌ها می‌خواهد که محصولات خود را از طریق ریلز اینستاگرام به نمایش بگذارند.

متا در پست خود نوشت: از آنجایی که رفتار‌های مصرف کنندگان به سمت تماشای ویدیو‌های کوتاه تغییر کرده، ما قصد داریم روی ریلز تمرکز کنیم.

متا

البته جای تعجب نیست که متا کسب و کار‌ها را به سمت تبلیغات ریلز سوق می‌دهد، به‌ویژه با توجه به این واقعیت که ویژگی ریلز در سه ماهه دوم امسال به یک میلیارد دلار درآمد سالانه رسید.

چندی است که متا تلاش می‌کند کاربران را برای ایجاد محتوا در ریلز ترغیب می‌کند. در این راستا ماه گذشته اینستاگرام شروع به آزمایش تبدیل خودکار ویدیو‌های اشتراک‌گذاری شده در حساب‌های عمومی اینستاگرام به ریلز و اضافه کردن تعدادی قالب و ابزار برای آسان‌تر ساختن آن کرد.