۰ نفر

سبک ترین لپتاپ جهان معرفی شد + عکس

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 658338
سبک ترین لپتاپ جهان معرفی شد + عکس

فوجیتسو سبک‌ترین نوت بوک دنیا به نام Lifebook WU-X/G2 را معرفی کرد. این لپ تاپ تنها ۶۳۴ گرم وزن دارد که حتی از وزن آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۶۸۲ گرمی نیز کمتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، این لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی به یک صفحه‌نمایش فول اچ دی، وب‌کم و حسگر اثرانگشت مجهز شده است و در ابعاد ۳۰۷ در ۱۹۷ در ۱۵.۵ میلی متر عرضه می‌شود. لپ تاپ WU-X/G2 با پردازنده نسل دوازدهم Core اینتل ارائه می‌شود و با رم‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی LPDDR4x، فضای ذخیره سازی در محدوده ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت و درایو نوری خارجی ارائه می‌شود.

این دستگاه با بلوتوث ۵.۱، پشتیبانی از وای فای ۶ و باتری ۲۵ وات ساعتی عرضه می‌شود. این باتری ناامید کننده، تقریبا یک چهارم چیزی است که برخی از رقبای پیشرفته، ارائه می‌دهند. باتری این دستگاه بسیار کوچک است و حتی با استفاده از پاور بانک هم می‌توان آن را شارژ کرد. به گفته فوجیتسو این باتری تا ۱۱ ساعت انرژی استفاده بدون وقفه را تامین می‌کند که البته بعید به نظر می‌رسد.

لپ تاپ

طبق اظهارات این شرکت، سبک‌ترین لپ تاپ جهان اکنون در ژاپن عرضه شده است و هنوز هیچ اظهارنظری در مورد بازار سایر کشور‌ها صورت نگرفته است. WU-X/G2 علیرغم وزن خود، مجموعه کاملی از پورت‌ها که حتی لپ تاپ‌هایی با وزن دو یا سه برابر بیشتر فاقد آن‌ها هستند، ارائه می‌دهد. یک کارت خوان، سه پورت USB، یک پورت HDMI و حتی یک پورت اترنت گیگابیتی به علاوه دکمه پاور مجهز به حسگر اثر انگشت، از گزینه‌های اتصال این دستگاه می‌باشند.

فوجیتسو برای کاهش وزن به هیچ ترفند جادویی متوسل نشده است و فقط از فیبر کربن به عنوان ماده اصلی بدنه این دستگاه استفاده کرده است. این محصول با سه سال ضمانت و سه سال اشتراک نرم افزار امنیتی McAfee Livesafe ارائه می‌شود. مدل برتر WU-X/G2 با پردازنده Core i7، دو ترابایت حافظه SSD،ا۳۲ گیگابایت رم و  ویندوز ۱۱ پرو با قیمت ۲۴۰۰ دلار ارائه می‌شود.