۰ نفر

ترفند ساده واتس آپ برای افزایش امنیت چت ها

۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 657272
ترفند ساده واتس آپ برای افزایش امنیت چت ها

همین حالا سری به واتس‌اپ خود بزنید تا از امنیت چت‌های‌تان اطمینان حاصل کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، همین حالا سری به واتس‌اپ خود بزنید تا از امنیت چت‌های‌تان اطمینان حاصل کنید.

واتساپ یکی از خصوصی‌ترین سرویس‌های پیام‌رسانی در جهان است که با استفاده از رمزگذاری سرتاسر، متون شما را در برابر جاسوسان محافظت می‌کند. مهم است که مطمئن شوید رمزگذاری روشن است تا هکر‌ها نتوانند پیام‌های شما را در حین انتقال جاسوسی کنند.

اگر یک پیام رمزگذاری‌نشده هنگام ارسال از راه دور رهگیری شود، به صورت متنی برای یک هکر قابل مشاهده خواهد بود. اما یک پیام رمزگذاری شده کاملاً درهم بوده و ترجمه آن غیرممکن است. واتساپ آن را به‌گونه‌ای ساخته است که فقط فرستنده و گیرنده کلید دیجیتال مورد نیاز برای خواندن پیام را داشته باشند و هر مکالمه جدید با شخص دیگری مجموعه جدیدی از کلید‌ها را ایجاد می‌کند.

واتساپ می‌گوید: «چت‌های رمزگذاری‌شده سرتاسر، کد امنیتی خاص خود را دارند که برای تأیید اینکه تماس‌ها و پیام‌هایی که به آن چت ارسال می‌کنید رمزگذاری شده‌اند، استفاده می‌شود. این کد را می‌توان در صفحه اطلاعات تماس، هم به‌صورت کد QR و هم به‌صورت شماره ۶۰ رقمی یافت. این کد‌ها برای هر چت منحصر به فرد هستند و می‌توان آن‌ها را بین افراد در هر چت مقایسه کرد تا تأیید شود که پیام‌هایی که به چت ارسال می‌کنید رمزگذاری شده‌اند. کد‌های امنیتی فقط نسخه‌های قابل مشاهده کلید ویژه‌ای هستند که بین شما به اشتراک گذاشته شده است و نگران نباشید، این خود کلید واقعی نیست و همیشه مخفی نگه داشته می‌شود.»

برای تایید رمزگذاری سرتاسر، چت خود را با شخصی باز کنید و سپس روی نام او ضربه بزنید. با این کار صفحه اطلاعات تماس باز می‌شود. در قسمت بالا سمت راست، روی ۳ نقطه ضربه بزنید و گزینه «تایید کد امنیتی» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید یک کد QR و یک شماره ۶۰ رقمی را ببینید. اگر از نظر فیزیکی با شخص دیگر هستید، یکی از شما می‌تواند کد QR دیگری را اسکن کند.

از طرف دیگر، می‌توانید به صورت بصری عدد روی صفحه را با هم مقایسه کنید. اگر از روش اسکن استفاده می‌کنید، یک تیک سبز رنگ برای تایید رمزگذاری ظاهر می‌شود. این تطابق به این معنی است که هیچکس نمی‌تواند پیام‌ها یا تماس‌های شما را رهگیری کند.چت‌هایی که رمزگذاری نشده‌اند، می‌تواند به این معنی باشند که از ۱. از نسخه هک شده واتس‌اپ در حال استفاده هستید. ۲. اشتباه تایید می‌کنید ۳. چت با یک شخص به‌دلیل قدیمی بودن نرم‌افزار رمزگذاری نشده و ۴. تلفن شما در معرض خطر قرار گرفته است.