۰ نفر

توییتر از زیان خود در سه ماهه دوم سال خبر داد؛

ایلان ماسک مقصر زیان توییتر اعلام شد

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶
کد خبر: 655395
ایلان ماسک مقصر زیان توییتر اعلام شد

شرکت توییتر در گزارش سه ماهه دوم سال جاری میلادی از ضرر و زیان خود خبر داد و علت کاهش درآمد خود نسبت به سال قبل را مشکلاتی عنوان کرد که تا حدی ناشی از فروش این شرکت به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، شرکت توییتر در گزارش سه ماهه دوم سال جاری میلادی از ضرر و زیان خود خبر داد و علت کاهش درآمد خود نسبت به سال قبل را مشکلاتی عنوان کرد که تا حدی ناشی از فروش این شرکت به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس بود.

توییتر روز جمعه گزارش داد که درآمد این شرکت طی آوریل تا ژوئن 1 درصد کاهش یافته و به 1.18 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که درآمد خالص آن از سود 66 میلیون دلاری سال قبل به 270 میلیون دلار ضرر خالص کاهش یافت.

این شرکت در مقایسه با سود عملیاتی 30 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته، 344 میلیون دلار زیان عملیاتی متحمل شده است.

 بر اساس این گزارش، توییتر سابقه رشد سریع درآمد از جمله افزایش 37 درصدی در سال 2021 را در کارنامه خود دارد.

این غول رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که کاهش درآمدی سه ماهه دوم منعکس کننده "مشکلات صنعت تبلیغات در محیط کلان و همچنین عدم اطمینان درباره تصاحب معلق شده توئیتر" (توسط ماسک) است.

نتایج سه ماهه توییتر بدترین عملکرد این شرکت را نسبت به انتظارات تحلیلگران سهام نشان می دهد. طبق گزارش CNBC، درآمد این شرکت 11 درصد کمتر از میانگین تخمین وال استریت بود.

بدون احتساب هزینه ها و سودهای یکباره، این شرکت ضرر 8 سنتی را به ازای هر سهم گزارش کرد که بر این اساس تنها سه ماهه دومی در تاریخ توییتر بود که گزارش درآمدی منفی شد. تحلیلگران انتظار سود 14 سنت را برای هر سهم داشتند.

توییتر با پیشنهاد 44 میلیارد دلاری ماسک برای تصاحب این شرکت در ماه آوریل موافقت کرد، اما مدیرعامل تسلا در اوایل ماه جاری میلادی این قرارداد را لغو کرد و مدعی شد که این پلتفرم رسانه اجتماعی تعداد حساب‌های جعلی موجود در ارقام کاربران خود را دست کم گرفته است.