۰ نفر

تقاطع خواب و فناوری با گلکسی Watch۴ سامسونگ

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 652206
تقاطع خواب و فناوری با گلکسی Watch۴ سامسونگ

از گذشته تا به امروز خواب، بخشی حیاتی و البته اسرارآمیز از زندگی انسان محسوب می‌شود که کیفیت آن بر تمامی فعالیت‌های روزانه ما تاثیر می‌گذارد. با پیشرفت‌های علمی، بسیاری از جنبه‌های راز‌آلود خواب و اتفاقاتی که برای بدن در این ساعت‌ها رخ می‌دهد، آشکار شده و از تاثیرات شگفت‌انگیز خواب آگاه شده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛براساس یافته‌های بدست آمده، موضوعاتی مثل میزان و نوع غذاهایی که در طول روز می‌خوریم، مقدار فعالیت‌های بدنی و ورزشی مفید، مدت زمانی که به صفحه مانیتور، لپ‌تاپ و گوشی هوشمند خیره می‌شویم و عواملی مانند این موارد بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد. 

جان لوپوس، مدیرعامل بنیاد ملی خواب (National Sleep Foundation) که در زمینه ترویج و اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به خواب سالم در آمریکا فعالیت می‌کند، می‌گوید: «در بنیاد ملی خواب، ما عمیقا بر این باوریم که فناوری‌ می‌تواند در طول روز و شب به افراد بسیاری کمک کند تا بهترین و باکیفیت‌ترین خواب ممکن را داشته باشند».  

اینکه فناوری و ابزارهای جدید چگونه می‌توانند کیفیت خواب را افزایش دهند و کدام ابزارها بهتر این کار را انجام می‌دهند؟ سوالاتی است که در ادامه به آن پاسخ داده‌ایم.

مناسب‌ترین راهکار کنترل خواب : ساعت‌های هوشمند

داشتن یک خواب عمیق و باکیفیت طی سال‌های اخیر با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش مشغله‌های ذهنی برای برخی از افراد به  یک آرزو تبدیل شده است. موضوعی که باعث ایجاد استرس و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی و تحلیل رفتن بدن می‌شود. 

یکی از فناوری‌هایی که می‌تواند به میزان زیادی در بالابردن کیفیت خواب ما تاثیرگذار باشد ساعت‌های هوشمند و فناوری‌های وابسته به آن‌ها هستند. ساعت‌های هوشمندی که قابلیت‌های مختلفی مثل اندازه‌گیری ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، فشار خون و... را دارند در طول خواب به کمک افراد می‌آید تا بتوانند به طور کامل در جریان فعالیت بدن خود قرار بگیرند. اتفاقاتی که در طول خواب برای ما می‌افتد اهمیت زیادی دارد و می‌تواند ما را از بیماری‌ها و نقص‌های بدن خود آگاه کند. 

ساعت هوشمندی مثل گلکسی Watch۴ سامسونگ ضمن نظارت کامل و دقیق بر میزان کیفیت خواب، جزئیات مربوط به اتفاق رخ داده را در قالب نمودار به شما اطلاع می‌دهد. 

تقاطع خواب و فناوری با گلکسی Watch۴ سامسونگ

گلکسی Watch۴ : هوشمند و موثر

گلکسی Watch۴ یکی از اولین محصولات سامسونگ است که به سیستم عامل جدید Wear OS مجهز شده. این سیستم عامل با همکاری دو جانبه سامسونگ و گوگل طراحی شده و از رابط کاربری نوآورانه One UI Watch بهره می‌برد.  سری گلکسی Watch۴ مجهز به سخت‌افزاری پیشرفته بوده و تجربه کاربری روان‌تری را در مقایسه با نمونه‌های قبلی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.   

ساعت هوشمند گلکسی Watch۴ مجهز به حسگر پیشرفته BioActive سامسونگ است که طراحی کوچک‌تر و دقت اندازه‌گیری بسیار بالایی دارد. این حسگر جدید سه کاره از یک چیپ برای فعالیت دقیق سه حسگر قدرتمند حوزه سلامت (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب و تحلیل آمپدانس بیوالکتریک) استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند فشار خود را مشاهده، ضربان نامنظم یا AFib را تشخیص داده، میزان اکسیژن خون را اندازه گرفته و برای اولین بار کامپوزیسیون کلی بدن‌شان را اندازه بگیرند.   

تجهیز به پیشرفته‌ترین فناوری‌های این حوزه باعث شده تا کاربران گلکسی Watch۴ بتوانند درکی عمیق‌تر از سلامتی و تناسب اندام خود داشته باشند و از مقیاس‌های کلیدی مانند عضلات اسکلتی، نرخ متابولیک پایه، درصد آب و چربی بدن آگاه شوند. جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ می‌تواند در ۱۵ ثانیه نزدیک به ۲۴۰۰ داده مربوط به سلامتی بدن را جمع‌آوری کند. 

ابزاری برای خواب راحت

در زمان‌هایی که کاربران به استراحت و خواب مشغول می‌شوند، گلکسی Watch۴ به عنوان همراه همیشگی کاربران نظارت همیشگی خود را ادامه می‌دهد تا تصویری کامل و دقیق از الگوهای خواب افراد و با ریزترین جزئیات ممکن را نمایش دهد.  

تقاطع خواب و فناوری با گلکسی Watch۴ سامسونگ

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ توانایی تشخیص صدای خروپف کاربرش را دارد و همزمان میزان اکسیژن خون و کالری سوزانده شده در زمان خواب را هم انداز‌ه‌گیری می‌کند. با بررسی این عوامل، گلکسی Watch۴ به خواب شما امتیاز (Sleep score) می‌دهد تا بتوانید اطلاعات بیشتری درباره الگوهای خواب بدست آورده و بهتر استراحت کنید.    

ساعت‌ هوشمند گلکسی Watch۴ به همراه برنامه Samsung Health می‌تواند با توانمندسازی کاربران برای مدیریت ذهن‌شان از طریق قابلیت‌های تنفس، مدیتیشن و نظارت بر استرس به بالا بردن کیفیت خواب افراد کمک کند. برنامه جدیدی با عنوان مربیگری خواب در گلکسی Watch۴ به کاربران این امکان را می‌دهد تا عادات خواب بهتری داشته باشند و کیفیت آن ‌را بالا ببرند.  

نماد خواب

کار دیگری که این ساعت هوشمند سامسونگ انجام می‌دهد این است که پس از هفت روز بررسی خواب فرد، یکی از هشت حیوان نماد خواب را که نشان‌دهنده نوع خواب هستند به کاربر مورد نظر خود اختصاص می‌دهد. سپس، کاربران را از طریق یک برنامه مربیگری چهار تا پنج هفته‌ای که شامل مأموریت‌ها، چک‌لیست‌ها، راهنمایی‌ها و گزارش‌ها می‌شود، راهنمایی می‌کند تا کاربران برای بهبود سلامت و کیفیت خواب‌شان بکوشند. 

تقاطع خواب و فناوری با گلکسی Watch۴ سامسونگ

با توجه به اینکه امروزه فناوری‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند بخشی از سبک زندگی بسیاری از مردم شده‌اند پیگیری درجه کیفیت خواب بین افراد بسیار رایج‌تر از قبل شده است. امروزه صنعت فناوری مربوط به خواب در حال سوار شدن بر امواج جدیدی است که خود را با پلتفرم‌های سبک زندگی، سلامتی و کالاهای خانگی ادغام می‌کند.  

ساعت‌ هوشمند گلکسی Watch۴ سامسونگ، ناظری دقیق و راهنمایی توانمند برای سلامتی بدن شما حتی در زمان خواب است. در این زمینه سامسونگ متعهد به توسعه و همچنین افزایش امکانات و قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند خود برای افزایش کیفیت خواب کاربران است و در این راه تلاش می‌کند.