۰ نفر

مقایسه گوشی سامسونگ S۲۲, S۲۲+ و S۲۲ Ultra

۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبر: 648397
مقایسه گوشی سامسونگ S۲۲, S۲۲+  و S۲۲ Ultra

اصولا تصمیم گیری برای انتخاب خرید کدام پرچمدار سامسونگ آسان بود زیرا این شرکت سالیانه فقط یکی از آنها را به بازار عرضه می کرد. سپس، با شروع سری گلکسی اس 8، متوجه شد که تقاضا برای یک گوشی رده بالا حتی با سایز بزرگتر وجود دارد، بنابراین نوع پلاس متولد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ اکنون سامسونگ هر سال سه پرچمدار سری S را عرضه میکند که می توانید از بین آنها مناسبت ترین را انتخاب کنید. در حالی که هر سه مدل ارائه شده از بسیاری جهات مشابه هستند، در مقایسه گوشی سامسونگ S22, S22+  و S22 Ultra تفاوت های کلیدی وجود دارد که ممکن است برای شما ضروری باشد.

در یک نگاه سطحی Samsung Galaxy S22 Ultra از نظر مشخصات بهترین است: بزرگترین نمایشگر، متنوع ترین تنظیمات دوربین و بیشترین ظرفیت باتری را دارد. البته این ویژگی ها برای همه مناسب نیستند. اگر صفحه‌نمایش کوچک‌تر را ترجیح می‌دهید و قلم S کاربرد انچنانی برای شما ندارد یا فقط می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس جایگزین‌های خوبی هستند.

در جدول زیر نگاه دقیق تری به ویژگی های گوشی های نامبرده می اندازیم.

مقایسه گوشی سامسونگ S۲۲, S۲۲+ و S۲۲ Ultra

گوشی

Galaxy S22

Galaxy S22+

Galaxy S22 Ultra

پردازنده

Snapdragon 8 Gen 1 /Exynos 2200

Snapdragon 8 Gen 1 /Exynos 2200

Snapdragon 8 Gen 1 /Exynos 2200

رم

8GB

8GB

8GB, 128GB

فضای داخلی

128,256GB

128, 256GB

128, 256, 512GB, 1TB

صفحه نمایش

6.1” FHD+ Dynamic AMOLED 2X, 48˜120 Hz refresh rate, 240Hz refresh rate

6.6" FHD+ Dynamic AMOLED 2x, 48~120Hz refresh rate, 240Hz refresh rate

6.8" QHD+ Dynamic AMOLED 2x LTPO, 1~120Hz refresh rate, 240Hz refresh rate

باتری

3700 آمپلی فایر، شارژ سریع 25 وات، شارژ بیسیم 15 وات، شارزر معکوس

4500 آمپلی فایر، شارژ سریع 45 وات،شارژ سریع 15 وات شارژر معکوس

5000 آمپلی فایر، شارز سریع 45 وات، شارژ بیسیم 15 وات، شارژر معکوس

دوربین اصلی

۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، لنز ۲۳ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱.۰ میکرو متر

۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، لنز ۲۳ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۱٫۵۶ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱.۰ میکرو متر

۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، لنز ۲۲ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۱٫۳۳ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۰.۸ میکرو متر

دوربین فوق عریض

۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز ۱۳ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۲٫۵۵ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۴ میکرو متر

۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز ۱۳ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۲٫۵۵ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۴ میکرو متر

 

۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز ۱۳ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۲٫۵۵ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۴ میکرو متر

دوربین تله فوتو

۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 با قابلیت بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال، لنز ۶۹ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۳٫۹۴ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۰ میکرو متر 

۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 با قابلیت بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال، لنز ۶۹ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۳٫۹۴ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۰ میکرو متر 

۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 با قابلیت بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال، لنز ۶۹ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۳٫۵۲ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۱۲ میکرو متر 

دوربین تله فوتو

 

ندارد

 

ندارد

۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/4٫۹ با قابلیت بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال، لنز ۲۳۰ میلی‌متری با اندازه‌ی سنسور ۱/۳٫۵۲ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱٫۱۲ میکرو متر 

دوربین سلفی

۱۰ مگاپیکسلی

۱۰ مگاپیکسلی

۴۰ مگاپیکسلی

قابلیت اتصال

5G, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.2, NFC

5G, Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.2, NFC,

5G, Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.2, NFC

نرم افزار

اندروید 12

اندروید 12

اندروید 12

قلم S

ندارد

ندارد

دارد

رنگبندی

مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز و صورتی

مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز و صورتی

مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز و قرمز بورگوندی

 

کیفیت ساخت: مقایسه گوشی سامسونگ S22, S22+  و S22 Ultra

ساختار گوشی های سری گلکسی S22  مانند سایر پرچمداران سامسونگ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از ویژگی های برجسته آن می توان به یک شاسی آلمینیومی آرمور اشاره کرد که سامسونگ تضمین میکند از جمله مستحکم ترین فریم های بکار برده شده است، همراه با پنل گوریلاگلس Victus+ که در پشت و جلوی گوشی تعبیه شده است. هر سه گوشی دارای گواهینامه IP68، بلندگوهای استریو و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر هستند. هر سه این گوشی ها از یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون استفاده می کنند، اندروید 12 را اجرا می کنند و تنظیمات دوربین قابل اعتمادی دارند. البته، برخی تفاوت‌های کلیدی مانند اندازه نمایشگر و تعداد دوربین‌ها و یک قلم S وجود دارد که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کند.

گلکسی S22 بخرید اگر..

تصویر پشت گوشی موبایل S22 رزگلد

نمی خواهید برای خرید یک پرچمدار جدید هزینه زیادی کنید.

گلکسی اس 22 ارزان‌ترین گوشی در میان سه گوشی جدید سامسونگ است. با صفحه نمایش نسبتا بزرگ، عمر باتری بالا، 3 دوربین با تنوع زیاد در تصویر برداری و حافظه داخلی 128 و 256 گیگا بایت این امکان را به شما میدهد تا با خرید یکی از پرچمداران جدید گوشی های سامسونگ تجربه جدیدی از کار با این شرکت را داشته باشید. گلکسی S22 کوچکترین گوشی از گروه S22 است. صفحه نمایش 6.1 اینچی آن کمتر از 6.6 اینچی S22+  و 6.8 اینچی S22 Ultra است. اگرچه این «کوچک‌ترین» تلفن در خط تولید است، اما به هیچ وجه یک تلفن کوچک نیست و صفحه نمایش بزرگی را برای تماشای ویدیوها، خواندن کتاب یا پیمایش بی‌پایان در شبکه های اجتماعی را برای شما فراهم می‌کند. در واقع، از نظر اندازه و ابعاد کلی، تقریباً با آیفون 13 و آیفون 13 پرو اپل یکسان است.

گلکسی +S22 بخرید اگر..

قاب پشتی موبایل S22 سفید

به صفحه نمایشگر نسبتا بزرگی احتیاج خواهید داشت.

+S22 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی است که بزرگتر از صفحه نمایش 6.1 اینچی S22 است، اما کوچکتر و قابل کنترل تر از صفحه نمایش 6.8 اینچی S22 Ultra است. مانند استاندارهای گلکسی S22 ، S22+  دارای یک صفحه نمایش سریع 120 هرتزی است که هنگام حرکت در فید اینستاگرام یا انجام یک بازی، نرخ رفرش یا تازه سازی صفحه را تنظیم می کند و اطمینان حاصل می کند که هر چیزی روی صفحه نمایش شما همیشه صاف به نظر برسد. خارج از تفاوت‌های طراحی واضح بینS22+  و S22 Ultra، S22+  فاقد پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ است. اگر به داشتن یک خودکار دیجیتال کوچک برای یادداشت برداری اهمیتی نمی دهید، به خودتان لطف کنید و با خرید +S22، مقداری بیشتری پس انداز کنید.

برای خرید سامسونگ S22 پلاس به لینک زیر مراجعه کنید.

https://shop.eghtesadonline.com/?p=1411167

گلکسی S22 Ultra با صفحه نمایشگری مانند یک کامپیوتر

تصویر مفهومی پشت و جلو و قلم گلکسی S22 ultra مشکی

گلکسی اس 22 اولترا گران‌ترین گوشی سامسونگ است، اما این به این دلیل است که بهترین گوشی در سری اوایل سال 2022 سامسونگ نیز هست. این صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی با نرخ تازه سازی تطبیقی دارد که از 1 هرتز تا 120 هرتز می رسد. سرعت رفرش ریت به کاری که انجام می دهید بستگی دارد. اگر در حال خواندن یک مقاله طولانی با متن ثابت هستید، صفحه نمایش به 1 هرتز کاهش می یابد تا در عمر باتری صرفه جویی شود. اما اگر در فید Reddit یا بازی خود حضور دارید می تواند نرخ تازه سازی را تا 120 هرتز بالا ببرد.

در رابطه با مقایسه گوشی سامسونگ S22, S22+  و S22 Ultra اگر شما فردی هستید که عکس‌ها و فیلم‌های زیادی می‌گیرد و می‌خواهید بهترین تجربه دوربینی را که سامسونگ ارائه می‌دهد، به طور اتفاقی در S22 Ultra وجود دارد که یک دوربین جلوی 40 مگاپیکسلی و چهار دوربین در پشت که تا 100 برابر قابلیت زوم کردن دارد. برای کسانی که جزئیات بیشتری می خواهند، به یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین عریض 108 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی، یکی با زوم اپتیکال 3 برابر و دیگری با زوم اپتیکال 10 برابر تقسیم می شود.

 اگر از طرفداران سری Note سامسونگ هستید، گلکسی اس 22 اولترا در واقع نسخه مدرن شده گلکسی نوت سامسونگ است. همان ویژگی‌هایی را دارد که در گوشی‌های هوشمند Note می‌بینید، مانند قلم S Pen کامل با سیلو برای نگهداری. می‌توانید با استفاده از قلم اس پن، یادداشت‌ها را یادداشت کنید یا ایده‌ها را روی صفحه ترسیم کنید یا با استفاده از قلم مانند یک عصای جادویی، از دستورات هوایی برای کنترل از راه دور تلفن خود استفاده کنید. حتی می تواند یادداشت های دست نویس شما را به متن تایپ شده تبدیل کند.

برای خرید سامسونگ S22 اولترا به لینک زیر مراجعه کنید.

https://shop.eghtesadonline.com/?p=1410967

در نتیجه

همانطور که می بینید، حتی اگر هر سه گوشی گلکسی اس 22 از یک فناوری هسته ای استفاده می کنند، تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد. S22 مدل پایه ای است که دارای برچسب قیمتی قابل هضم است اما ویژگی های مشابه برادر بزرگتر خود را ارائه می دهد. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش نسبتا بزرگی داشته باشید، اما به S Pen فانتزی و ویژگی‌های دوربین اضافی S22 Ultra اهمیتی نمی‌دهید، S22+ مدلی است که می‌توانید دریافت کنید.

در نتیجه پس از مقایسه گوشی سامسونگ S22, S22+  و S22 Ultra  اگر می‌خواهید بهترین چیزی که سامسونگ ارائه می‌کند، تنها یک گزینه وجود دارد: گلکسی اس 22 اولترا. این در اصل یک گلکسی نوت است، با پشتیبانی کامل از قلم S، تنظیمات حداکثر عکس و فیلم با چهار دوربین مختلف و یک صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی.