۰ نفر

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a۲۲

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۶
کد خبر: 648070
نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a۲۲

با وجود اینکه گوشی‌های هوشمند گران قیمت بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، مدل‌های میان ‌رده ستاره‌های مخفی در قفسه‌های فروشگاه‌ها در سراسر جهان هستند. سامسونگ مدتی پیش این واقعیت را درک کرد و بسیاری از مدل‌های میان‌رده را در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد. با قیمت پایه 300 دلار و بالاتر، در حال حاضر می‌توانید گوشی سامسونگ گلکسی a22 5G ارزان قیمت را به صورت آنلاین خریداری کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،با این حال، گوشی‌های هوشمندی وجود دارند که قیمت بیشتری را ارائه می‌کنند، بنابراین ممکن است بخواهید در اینجا با دقت قدم بردارید. علاوه بر این، سامسونگ مدت زمان گارانتی طولانی‌تر یا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای A22 5G ارائه نمی‌کند و به‌روزرسانی اندروید 12 فقط در جولای 2022 ارائه می‌شود.

طراحی و صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی a22

گلکسی A22 یک صفحه نمایش 6.6 اینچی با نرخ تازه سازی 90 هرتز ارائه می‌دهد. با توجه به اندازه صفحه نمایش بزرگ، بدنه به 167.2 x 76.4 x 9.0 میلی متر افزایش یافته است در حالی که همان وزن قبلی 203 گرم را حفظ کرده است. قسمت پشتی دارای مواد پلی کربنات خواهد بود.

از نظر بصری، Samsung Galaxy A22 5G شبیه به گلکسی S21 5G است که با رنگ سفید وارد بازار می‌شود. این به این دلیل است که هر دو دستگاه از یک ماده سفید برای پشت استفاده می‌کنند. با این حال، پلی کربنات موجود در A22 5G کمی توخالی تر از گوشی پرچمدار به نظر می رسد. علاوه بر این، سامسونگ یک قاب پلاستیکی را نیز در A22 5G تعبیه کرده است. در کل کیفیت ساخت گوشی هوشمند قابل قبول است.

جدا از آن، سامسونگ به خاطر نمایشگرهای عالی خود نیز شناخته شده است. گوشی سامسونگ گلکسی a22 تنها صفحه نمایش LCD را با نرخ تازه سازی بالای 90 هرتز ارائه می‌دهد. رزولوشن 1080 x 2400 پیکسل است که در آن محتوای روی صفحه توسط یک بریدگی قطره آب در لبه بالایی صفحه قطع می‌شود.

شارژر و بسته بندی و گوشی سامسونگ گلکسی a22

با وجود داشتن فناوری LCD، نمایشگر گلکسی A22 5G در استفاده روزمره به اندازه کافی قانع کننده است. آن‌قدر روشن است که حتی در زیر نور شدید خورشید هم خوانا است و همچنین به خوبی کالیبره شده است تا محتویات صفحه نمایش را با رنگ‌های واقعی نمایش دهد. حسگر اثر انگشت A22 زیر نمایشگر قرار ندارد، در لبه سمت راست صفحه قرار دارد.

نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی a22

گلکسی A22 با اندروید 11 اجرا می‌شود، به‌روزرسانی سیستم‌عامل بعدی اندروید در راه است، اما خریداران A22 5G احتمالاً باید تا جولای 2022 منتظر بمانند تا آن را روی گوشی خود بروزرسانی کنند.

دلیل این امر این است که سامسونگ در اوایل سال 2021 با وعده چهار سال به‌روزرسانی امنیتی برای تلفن‌های هوشمند بی‌شمار خود، خبرساز شد. این یک حرکت هوشمندانه است، حتی اگر حقیقت این باشد که بسیاری از تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت فقط هر نیم سال یک وصله امنیتی جدید دریافت می‌کنند. گلکسی A22 5G از این سیاست جدید بهره‌ای نمی‌برد، حداقل نه به صورت رسمی. در لیستی که سامسونگ منتشر کرد، گوشی سامسونگ گلکسی a22 5G ظاهر نمی‌شود.

کارایی گوشی سامسونگ گلکسی a22

گلکسی A22 5G از چیپست مدیاتک Dimensity 700 5G، یکی از محبوب‌ترین تراشه‌های میان رده 5G در سال 2021 استفاده می‌کند. CPU هشت هسته‌ای با فرکانس 2.2 و 2 گیگاهرتز، به دو دسته بازده و عملکرد تقسیم می‌شود. هسته‌ها با 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی کار می‌کنند. NFC موجود است و فضای ذخیره سازی از طریق کارت microSD قابل ارتقا است.

در بازار گوشی‌ های هوشمند میان‌رده، می‌توانید انتظار پشتیبانی از شبکه تلفن همراه جدید و عملکرد روان روزانه را در سال 2021 داشته باشید. علاوه بر این، همه بازی‌های رایج موبایل نیز باید قابل بازی باشند (البته با زمان بارگذاری طولانی‌تر و تنظیمات گرافیکی پایین).  گوشی سامسونگ گلکسی a22 5G چنین الزاماتی را برآورده می‌کند (اگرچه فقط در برخی موارد).

تصویر گوشی سامسونگ گلکسی a22 در طبیعت

مدیاتک Dimensity 700 مورد استفاده که در Redmi Note 10 5G استفاده می‌شود، برنامه‌هایی را با زمان بارگذاری کوتاه راه‌اندازی می‌کند. با این حال، مثل همیشه، توصیه می‌کنم انیمیشن را در تنظیمات برنامه‌نویس شماره‌گیری کنید تا عملکرد را کمی سریع‌تر کنید.

برای خرید گوشی شیائومی نوت 10 به لینک زیر مراجعه کنید.

https://shop.eghtesadonline.com/?p=34961

با این حال، تعداد زیادی از نکات قابل انتقاد در مورد گوشی سامسونگ گلکسی a22 نیز وجود دارد. در حالی پشتیبانی از NFC بسیار خوشحال کننده است اما 4 گیگابایت حافظه کاری در این روزگار بسیار کم است. به خصوص در زمانی که برنامه‌های اضافی نصب می‌شوند، رم بیشتری را از دست خواهید داد. علاوه بر این، تقریباً 18 گیگابایت از حافظه موجود در حال حاضر توسط سیستم عامل اشغال شده است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی a22

حتی اگر گوشی هوشمند از کارت‌های microSD پشتیبانی می‌کند، استفاده از آن‌ها همیشه کمی سخت‌تر از حافظه داخلی دستگاه است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی a22

پشت گلکسی A22 5G دارای پیکربندی دوربین سه گانه با حداکثر وضوح 48 مگاپیکسل است. سنسورها از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، یک دوربین فوق عریض با 5 مگاپیکسل و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. شما با دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی می‌گیرید.

گوشی های هوشمند گران قیمت سامسونگ جزو بهترین گوشی های هوشمند دوربین دار بازار هستند. این به دلیل ترکیبی از دوربین‌های با کیفیت بالا و نرم افزار بسیار خوب است. این منجر به چند مزیت می‌شود که به کلاس سطح ابتدایی می‌رسد و شامل Galaxy A22 5G می‌شود.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی a22

گوشی سامسونگ گلکسی a22 5G همچنین می‌تواند ویدئوهایی با حداکثر وضوح 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. این حتی در بازار گوشی‌ های هوشمند میان‌رده واقعاً قدیمی است و سامسونگ باید در اینجا به‌ طور قطع روی ارتقا آن کار کند.

به طور کلی، پیکربندی دوربین موجود در A22 5G بسیار متوسط است. با همین قیمت، می‌توانید سیستم‌های دوربین بسیار بهتری را از شرکت‌هایی مانند گوگل یا شیائومی تهیه کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید با A22 5G عکس‌های فوری خوبی بگیرید. اگر بسته کلی شما را متقاعد کند، کیفیت دوربین قابل قبول است. ‌

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a22

گلکسی A22 دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است. این تقریباً در رده گوشی های هوشمند میان رده استاندارد است و زمان اجرای نزدیک به دو روز را برای استفاده معمولی تضمین می‌کند. در حالی که بسیاری از رقبای سامسونگ به نوعی از شارژ سریع می‌بالند، شما باید تنها به یک شارژر 15 واتی در مدل سامسونگ بسنده کنید. نیازی به گفتن نیست که در نتیجه زمان شارژ طولانی است (به طور نسبی).

در حالی که ظرفیت باتری گوشی های هوشمند سامسونگ در گذشته اغلب مورد انتقاد قرار گرفته بود، این سازنده در سال جاری پیشرفت خوبی داشته است. گوشی سامسونگ گلکسی a22 5G با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت عرضه می‌شود و بنابراین با بسیاری از گوشی های میان رده دیگر برابری می‌کند. عمر باتری برای دو روز استفاده خوب کار می‌کند، چیزی که در این محدوده قیمت انتظار داریم.

بدنه گوشی سامسونگ گلکسی a22

گلکسی A22 انتقادات مثبت زیادی را در وب دریافت می‌کند، آن‌ها حتی این گوشی هوشمند را جایگزین بهتری برای Samsung A32 5G می‌دانند که ارزان‌ترین مدل از سه گوشی A32، A52 و A72 است. A22 از برخی جهات با A32 برابری می‌کند، اما شما از قول به روز رسانی نرم افزاری سامسونگ در مدل گران‌تر بهره مند خواهید شد.

برای خرید گوشی سامسونگ گلکسی A32 به لینک زیر مراجعه کنید.

https://shop.eghtesadonline.com/?p=38064

جدای از آن، در نهایت یک گوشی هوشمند میان رده معمولی از سامسونگ به شکل A22 5G خواهید داشت. از نظر کیفیت ساخت و طراحی از بسیاری از گزینه‌ها جلوتر است. در عین حال از نظر فنی از جنبه‌های خاصی عقب مانده است. نمایشگر LCD با نرخ نوسازی 90 هرتز برای سامسونگ احساس عجیبی دارد، دوربین فقط در طول روز و با زوم استاندارد عمل می‌کند و شارژ سریع به خوبی انجام نمی‌شود. ‌

برای خرید گوشی سامسونگ گلکسی a22 به لینک زیر مراجعه کنید.

https://shop.eghtesadonline.com/?p=37770