۰ نفر

آموزش «حذف اکانت واتساپ» (delete whatsapp account)

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳
کد خبر: 645880
آموزش «حذف اکانت واتساپ» (delete whatsapp account)

در حال حاضر، پیام رسان واتساپ یکی از پرکاربردترین برنامه های موجود به شمار می رود. امکان برقراری تماس صوتی و تصویری رایگان (video call) با مخاطبان و همچنین ف ی ل ت ر نبودن واتساپ در ایران، این پیام رسان را به اپلیکیشن و برنامه ای محبوب تبدیل کرده است.

آموزش نحوه حذف اکانت واتساپ

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از طرفی واتساپ دارای ویژگی رمزگذاری سراسری یا end-to-end encryption می باشد که امنیت زیادی را برای فرستنده و گیرنده پیام مهیا می کند و موجب می شود تا در حین انتقال پیام کسی قادر به جاسوسی پیام ها و فایل های ارسالی نباشد. این ویژگی واتساپ را تبدیل به پیام رسانی امن کرده که در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا و آلمان نیز کاربران زیادی جذب استفاده از آن شوند.  اما با همه اینها ممکن است به هر دلیلی قصد حذف اکانت واتساپ یا همان دیلیت اکانت واتساپ خود را داشته باشید. در این مقاله به آموزش روش انجام این کار و نکات مربوط به آن می پردازیم.  

روش دیلیت اکانت واتساپ

حذف اکانت واتساپ به سادگی قابل اجراست و نیاز به تخصص خاصی ندارد. ولی باید بدانید که حذف کردن اکانت واتساپ، عواقبی در بردارد که معمولا بسیاری از کاربران از آن بی اطلاع هستند. پس اگر تصمیم گرفته اید که این کار را انجام دهید، باید کاملا با عواقب آن آشنا باشید. نکاتی که قبل از دیلیت اکانت واتساپ لازم است بدانید:

۱-حساب کاربری تان از واتساپ حذف شده و امکان دسترسی مجدد به آن وجود نخواهد داشت. 

۲-اسم شما از لیست واتساپ مخاطبان و آشنایان شما شما حذف خواهد شد.

۳-تاریخچه یا همان History پیام‌ها و چت ها، ویس ها و  فایل چند رسانه ای اعم از عکس، فیلم ، گیف و سایر فایل ها حذف خواهند شد. 

۴-باید بدانید که با حذف اکانت واتساپ شما، فایل هایی که قبلا برای مخاطبان خود فرستاده بودید و همینطور پیام ها و چت هایتان، نزد آنها ازبین نخواهند رفت. 

۵-از تمام گروه‌های اکانت واتساپ خود حذف خواهید شد. 

۶-همه اطلاعات از جمله استوری های شما نیز حذف خواهند شد. 

۷-نسخه پشتیبان یا بک آپ واتساپ تان ازگوگل درایو (در اندروید) و از سرویس ابری iCloud  (در ios)  حذف خواهد شد. 

۸-پس از دیلیت اکانت، حذف اطلاعات واتساپ شما نهایتا ۹۰ روز به طول می انجامد کپی اطلاعات حساب شما در این ۹۰ روز در دسترس واتساپ قرار دارد. این کپی ها در حافظه های پشتیبان یا همان بک آپ هایی که واتساپ هر چند وقت یکبار می گرفت ذخیره می شوند. لازم به ذکر است که واتساپ این کار به منظور توانایی بازیابی اطلاعات در صورت بروز خطاهای نرم افزاری، کلاهبرابرداری ها، برخورد با مسائل غیرقانونی و ... انجام می دهد. البته طی این ۹۰ روز اطلاعات حساب شما برای خودتان قابل دسترسی نخواهد بود. 

۹-امکان دارد هیستوری و برخی اطلاعات دیگر به صورت کپی نزد واتساپ باقی بماند که البته قابل شناسایی نبوده و خطری برای حفظ حریم شخصی شما نخواهد داشت.  

۱۰-امکان دارد که واتساپ، اطلاعات حساب شما را جهت برخی مسائل قانونی مانند جلوگیری از جرایم، عدم انجام تعهدات و ... نزد خود حفظ نماید که البته این مورد نیز نگران کننده نخواهد بود.  

۱۱-آن دسته از اطلاعات شخصی شما که با سایر برنامه های شرکت فیس بوک به اشتراک گذاشته اید یا اصطلاحا Share کرده اید نیز حذف خواهند شد. 

حال اگر با این همه، باز هم قصد دیلیت اکانت واتس اپ را دارید، طبق مراحل ذکر شده حذف اکانت واتساپ در بخش بعد پیش بروید. 

برای دیلیت اکانت واتساپ در اندروید به روش زیر عمل کنید:

۱-به منظور اطمینان بیشتر از روبرو نشدن با مشکل در حین عملیات، ابتدا واتساپ خود را بروزرسانی یا همان Update نمایید. این کار را می توانید از طریق مراجعه به ارایه دهنده های اپلیکیشن اندرویدی همچون Play store، بازار و ... انجام دهید. 

۲-اپلیکیشن واتساپ Whatsapp خود را اجرا نمایید. 

۳-در صفحه اصلی واتساپ خود، آیکون سه نقطه موجود در بالا و سمت راست را لمس کنید. 

۴-گزینه settings یا «تنظیمات» را انتخاب نمایید. 

۵-به قسمت account یا «حساب کاربری» وارد شوید. 

۶-گزینه delete my account یا «حساب کاربریم را حذف کن» را لمس کنید. 

۷-در بخش مربوطه، شماره واتساپ اکانت خود را وارد نمایید. 

۸-گزینه delete my account یا «حساب کاربریم را حذف کن» را که به رنگ قرمز می باشد لمس کنید. 

۹-در این مرحله اکانت واتس آپ شما با موفقیت حذف شده است. 

حذف اکانت واتساپ در iOS

برای حذف اکانت واتساپ ( دیلیت اکانت واتساپ ) در آیفون به روش زیر عمل کنید:

۱-همانطور که قبلا نیز اشاره شد برای پیش گیری از بروز مشکل حین عملیات دیلیت اکانت، اپلیکیشن واتساپ خود را بروزنمایی یا همان Update نمایید. 

۲-اپلیکیشن واتس اپ Whatsapp خود را اجرا کنید. 

۳-پایین صفحه اصلی برنامه و اتساپ، علامت چرخ دنده را لمس نمایید. 

۴-وارد settings شده و گزینه Account را لمس کنید. 

۵-در صفحه ای که باز می شود، گزینه delete my account را انتخاب نمایید. 

۶-شماره واتساپ حساب کاربری خود را وارد کنید. 

۷-گزینه قرمز رنگ delete my account را لمس نمایید. 

۸در این مرحله اکانت واتساپ شما با موفقیت حذف شده است.  

نکات مربوط به حذف اکانت واتساپ

۱-با حذف اکانت واتس اپ ، حتی بک آپ ذخیره شده بر روی سرویس ابری iCloud که مخصوص محصولات اپل است و سرویس Google Drive که برای اندروید به کار برده می‌شود نیز حذف خواهد شد و دیگر راهی برای بازیابی پیام‌ها و فایل های پیشین وجود نخواهد داشت. 

۲-در زمان وارد کردن شماره، دقت داشته باشید که کد کشور ایران ۰۰۹۸ است و آن را با ۹۸+ نیز نشان می دهند. بنابراین وقتی در لیست کشورهای ارائه شده، کشور ایران را انتخاب می نمایید، کد اولیه آن از ۱+ که برای ایالات متحده است به حالت ۹۸+ تغییر می کند. در این حالت نیازی به وارد کردن عدد صفر اول شماره همراه نیست. مثلا اگر شماره همراه شما با ۰۹۱۹ آغاز می‌شود در فیلد مربوطه پس از انتخاب کشور ایران باید شماره خود را با ۹۱۹ و بدون وارد کردن صفر ابتدای آن آغاز کنید.

۳-برای حذف اکانت واتساپ خود حتما باید به اکانت مرتبط به شماره خود دسترسی داشته باشید و اگر به هر دلیلی مانند مفقود شدن تلفن همراه و ... به حساب کاربری واتساپ شماره خود دسترسی نداشته باشید، متاسفانه قادر به دیلیت اکانت واتساپ آن شماره نخواهید بود. 

۴-لازم به ذکر است که علاوه بر قابلیت حذف اکانت واتس‌ آپ ، امکان غیر فعال کردن اکانت نیز به صورت موقت در اختیار کاربران قرار دارد. به این منظور کافی است از طریق ایمیل support@whatsapp.com درخواست غیرفعال سازی حساب خود را مطرح کرده و به تیم پشتیبانی واتساپ ارسال نمایید.