۰ نفر

در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شد؛

دستور رییس جمهور‌ برای سرعت در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۰۹
کد خبر: 644471
دستور رییس جمهور‌ برای سرعت در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

رییس جمهور دستور داد تا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر جلسه گزارش پیشرفت کارهای شبکه ملی اطلاعات را به شورای عالی ارائه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در جلسه شورای عالی فضای مجازی عصر امروز که با حضور سران قوا و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و ترافیکی شبکه ملی اطلاعات گزارشی ارائه کرد.

پس از بحث و بررسی در این‌باره، مقرر شد به منظور بهبود وضعیت موجود طرحی به مرکز ملی فضای مجازی ارائه و از سوی اعضای حقیقی مورد بررسی قرار گیرد و سپس برای بررسی و تصویب نهایی به نشست شورای عالی فضای مجازی ارائه شود.

در این جلسه رییس جمهور بر ضرورت پیشبرد هر چه سریع‌تر اهداف شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد و گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هر جلسه گزارش پیشرفت کارهای شبکه ملی اطلاعات را به شورای عالی ارائه کند.

ایده اولیه راه‌اندازی این شبکه در سال ۱۳۸۴ تحت عنوان اینترنت ملی و شبکه ملی اینترنت طرح شد و مراحل مطالعاتی آن در دولت نهم انجام شد.

این شبکه، قرار است زیرساخت ارتباطی داخلی کشور باشد و سرویس‌های مختلف مانند دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، قوه قضاییه هوشمند و… به همراه محتوای داخلی روی لایه زیرساخت آن قرار گیرند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و باکیفیتی را به مردم عرضه می‌کند، گفته بود امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته دنبال راه‌اندازی این شبکه هستند و در این زمینه ایران یکی از کشورهای پیشتاز است.